Purchase to pay – Digitalisering av inköpsprocessen

Digitaliseringen av inköp innebär fortfarande ofta isolerade digitala öar där vissa delar av processen har digitaliserats. Mer sällan finns det en sammanhållen digital strategi som täcker och länkar samman varje steg i kedjan.

Samtidigt utvecklas området snabbt med nya tekniska baserade maskininlärning och big data. Det skapar nya möjligheter för bättre och effektivare inköp, uppföljning och förvaltning av avtal.

Konferensen P2P tar ett helhetsgrepp över hela inköpsprocessen (från sourcing till betalning) och visar både på goda exempel ur verkligheten och ger visioner om hur framtidens moderna inköpsorganisation arbetar.


Boka din plats till konferensen redan i dag!

Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.

Datum: 11 februari 2020
Plats: Berns, Stockholm
Tid: kl. 9.30-16.00 (med efterföljande mingel fram till ca kl. 17.00)
Pris: 3 950 kr t.o.m. 1 januari, därefter 4 950 kr
I priset ingår frukost, lunch, frukt och eftermiddagsfika.

Vem ska gå? Konferensen riktar sig till alla som arbetar med inköpsprocesser, exempelvis ekonomichefer, upphandlingschefer, e-handelssamordnare, controllers, upphandlare, it-ansvariga.

Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se

Program för dagen

Kl. 9.30
Att sätta en strategi för digitalisering av inköp

AI som hjälp för att effektivisera inköp

Kl. 10.45-11.15 Kaffe

Panelsamtal: Från vision till verklighet. Så långt har leverantörerna kommit

Nya digitala verktyg för att fånga komplexa kravbilder

Kl. 12.20-13.20 Lunch

Praktikfall:  Komplett digital inköpsprocess från ax till limpa

Praktikfall: E-handel till nästa nivå

Kl. 14.25-14.55 Kaffe

Praktikfall: Spendanalys med stöd av intelligenta verktyg

Framtidsspaning: Så fungerar framtidens inköpsorganisation

Kl. 16.00-17.00
Afterwork med talare, deltagare och utställare

Programmet är preliminärt och kan komma att ändras.

Våra bokningsvillkor hittar du här.