Skip to content
  • Prenumerera på Inköpsrådets nyhetsbrev
Inköpsrådet
  • Nyheter
    • Arbetsmarknad
      • Karriär
      • Lön
    • Bransch
      • IT
      • Livsmedel
      • Samhällsbyggnad
      • Transport
      • Utbildning
      • Vård & omsorg
      • Övriga tjänster
    • Hållbarhet
      • Miljökrav
      • Sociala krav
    • Innovation
    • Juridik
      • Avtal
      • Korruption
      • Lagstiftning
      • Upphandlingsavgift
      • Överprövning
    • Praktiskt
      • Metod
      • Upphandlingsstöd
      • Utvärderingsmodell
    • Samhälle
      • EU
      • Insyn
      • Konkurrens
      • Politik
    • Upphandling
      • Dialog
      • Direktupphandling
      • Förfrågningsunderlag
      • Ramavtal
      • Uppföljning
      • Anbud
  • Domstolskoll
  • Karriär
    • Lediga jobb
    • Lönestatistik
    • Rekrytera smart med Inköpsrådet
  • Utbildning
  • Konferenser
    • Praxisdagen • 7 november • Stockholm
    • Praxisdagen • 28 november • Göteborg
  • Annonsera
    • Annonsera
    • Platsannonsera
  • Om oss
    • Vi som jobbar här
    • Integritetsspolicy

Nå ut med Inköpsrådet

För platsannonsering eller hjälp med rekrytering, gå till vår sida om att rekrytera kompetens.

Vill ni nå ut med ditt budskap till Sveriges offentliga inköpare och upphandlare. Då är Inköpsrådet den perfekta kanalen med minimalt spill. Inköpsrådet har snabbt blivit platsen där inköpare och upphandlare i offentlig sektor hittar de senaste nyheterna och uppdateringarna om deras bransch. Det kan ni dra nytta av om ni vill nå ut med ert budskap.

Det finns flera alternativ att nå ut via Inköpsrådets kanaler. Läs mer här nedan eller kontakta Anna Olsson på anna@inkopsradet.se eller 0733-03 89 86.

Annonsera på sajten Inköpsrådet

På den sida som många upphandlare och inköpare har som startsida kan du visa ditt budskap. Inköpsrådet.se har 10 874 unika besökare per månad (maj 2022) som alla tar del av ditt budskap. Din annons visas både på Inköpsrådets startsida och på samtliga artikelsidor.

Du har tre olika format att välja mellan:

  • Panorama : pris 15 000 kronor per vecka (storlek 1200 x 200 pixlar).
  • Modul: pris 11 000 kronor per vecka (storlek 600 x 300 pixlar).
  • Skyskrapa: pris 9 000 kronor per vecka (300 x 600 pixlar).

Samtliga annonsformat visas både på dator, läsplatta och i mobilen.

Annonsera i nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev skickas varje torsdag och når ut till 11 000 mottagare och har plats för ditt budskap.
I nyhetsbreven kan du välja mellan två format:

  • Panorama: pris 8 000 kronor per utskick (Storlek 600 x 300 pixlar.
  • Modul: pris 6 000 kronor per utskick (Storlek 600 x 300 pixlar).

Mejlutskick till våra mottagare

Du kan nå ut till selekterade delar, eller samtliga av våra 8 000 mottagare med ditt eget mejl, vilket kallas för eDR. Du formulerar ditt eget budskap och bestämmer när mejlet ska skickas. Mejlet innehåller  endast ditt budskap, men skickas av oss. Vi kan även hjälpa er att utforma budskap och layout vid behov.

Publicera egna texter på Inköpsrådets sajt

Det här brukar med ett fräsigare namn kallas Content Marketing och är egentligen dina egna artiklar med eget innehåll på en egen del av Inköpsrådets webbplats. Här har ni chansen att dela med er av kunskap, och även låta era kunder berätta om lyckade projekt som ni gjort tillsammans. Det är viktigt att behålla besökarnas höga förtroende för Inköpsrådet och därför är vi noga med att ange avsändare och att det rör sig om en annonsplats.

Kontakta Anna Olsson för mer information.
anna@inkopsradet.se
0733-03 89 86

Lediga jobb

  • Upphandlare till Upphandlingsbyrån, Umeå kommun
  • Rekrytera rätt kompetens med Inköpsrådet

Åsikter på sajten

  • Upprop för prisutvärdering på riktigtTack för kommentaren. Min bedömning är att en linjärskala med ”knäckpunkter” inte klarar de rekvisit som uppställts av HFD i...
  • Upprop för prisutvärdering på riktigtErt resonemang är korrekt avseende betalningsvilja i förhållande till budget. Ni har alltså en bra teoretisk och affärsmässig grund för...
  • Föreslår att kinesiskt anbud förkastasSigge: ja, i teorin. Men MTR bedriver sin verksamhet i bolag som heter t ex MTR bla bla AB och...
  • Vad omfattas egentligen av sekretess?Som upphandlare med 15-årig erfarenhet av offentlig upphandling så kan jag se att leverantörssidan knappast gynnas av omotiverade sekretessbedömningar. Björn...
  • Föreslår att kinesiskt anbud förkastasKan detta komma att leda till att SJ:s konkurrent MTR (som till största del ägs av kinesiska staten) kan bli...
  • Rättspraxis i praktikenVäldigt intressant artikel och kloka reflektioner! Det vore verkligen bra om HFD tog upp fler mål som vägleder om hur...
  • Vad omfattas egentligen av sekretess?Med det resonemanget kan många företag dra sig för att lämna anbud om de inte kan skydda sånt som de...
  • Överprövning tar fortfarande lång tidNågra futuristiska förslag på förbättringar: 1) Utforma lagar så att de flesta normalt funtade personer drar samma slutsatser av det...
  • Hennes matris underlättar uppföljningHej Paula. Det finns en länk till matrisen i slutet av artikeln.
  • Hennes matris underlättar uppföljningTar gärna del av matrisen, tack! //Paula

Senaste inläggen

  • Bort från leverantörsberoendet
  • Inget ramavtal i LUF:s mening
  • Säpo förnyar råd om säkerhetsskydd
  • Upphandlaren viktig i totalförsvaret
  • Burlöv ger barnen en röst
  • Upprop för prisutvärdering på riktigt
  • ”Nej, du tolkar HFD-dom fel”
  • Vi bör alla bli lite mer brittiska
  • Föreslår att kinesiskt anbud förkastas
  • Ett steg fram — 22 steg tillbaka
  • Så fixade hon jätteupphandlingen
  • Polisens ändringar var inte tillåtna
  • Miljömärkning för att nå en giftfri miljö
  • Rivstartade nytt avtal med mässa
  • Tillsynsbeslut gick inte att överklaga
Upphandling24

Nyheter från Upphandling24

Janine

Riksdagsnej till LOU-tillägg

”Nya nitton” gör skillnad

Triay

Bommar uppföljningen igen

Koll på avtal och tänder

Örebro och Östersund i framkant

”Referenskrav utestänger de små”

Bo Nordlin

Bo Nordlin, tidigare chefredaktör för Upphandling24, startade i september 2015 Inköpsrådet. Det är en ny sajt med fokus på inköp och upphandling och med större djup och mer analys.

Inköpsrådet är en sajt för kunskapsutbyte både mellan inköpare och upphandlare, men också mellan köpare och säljare.

Vill du hålla dig uppdaterad om vad som händer med Inköpsrådet, prenumerera då på vårt kostnadsfria nyhetsbrev.

Prenumerera, v2
Specialområde
Sending

Vill du veta mer? Läs då om Inköpsrådets mål och vilka vi är.

Du kan också följa oss på Twitter, Facebook och Linkedin.

Vår integritets- och personuppgiftspolicy hittar du här.

Inköpsrådet

  • Del 2: Inga avrop? Så gör du!
  • Så gör du om du inte får några avrop
  • Jobbiga frågor ger bättre upphandling
  • Bättre uppföljning i grupp
  • Två konkurrensmål efter lång torka
  • ”Det här uträttar vi på ett år”
  • Så fungerar ESPD för anbudslämnare
  • Så funkar sekretess
  • När förenkling blir försämring
  • LOU korrumperar konsultbranschen

Aktuella utbildningar

Delta på distans eller på plats i Stockholm. Valet är ditt.

  • Ramavtal – fördjupningskurs | 16 oktober
  • Anbudsutvärdering | 18 oktober
  • Agil upphandling | 19 oktober
  • Kvalificerad entreprenad­upphandlare | 25-26 oktober
  • Säkerhetsskyddad upphandling | 9 november
  • Praktisk avtalsrätt inom LOU och LUF | 14 november
  • Få fart på er avtals­förvaltning | 15 november
  • Förhandling som redskap inom offentlig upphandling | 16 november
  • Kvalificerad IT-upphandlare | 22-23 november
  • Leda upphandlingar effektivt | 30 november
  • LOU på två dagar | 6-7 december
  • Hållbar upphandling | Hösten 2023