Nu söker SOCAB upphandlingskonsulter som gillar spännande utmaningar

Vi jobbar med att skapa mervärde åt både kunder och konsulter – varje dag – året runt. Vi växer och behöver därför utöka företaget med fler glada, kunniga och lösningsinriktade konsulter som brinner för den offentliga affären. SOCAB:s ambition är att fortsätta denna tillväxtresa och vi hoppas att du vill vara med!

SOCABS främsta fokus ligger på att hitta rätt person för rätt uppdrag både ur kundens men även ur konsultens perspektiv. Våra duktiga och kvalificerade konsulter hjälper kunder och levererar tjänster över hela landet. Inom SOCAB har vi lång erfarenhet och djup kunskap inom såväl inköp som upphandling, både kopplat till den offentliga och den privata sektorn. Som leverantör uppskattas vi av såväl myndigheter som privata aktörer och vårt fokus ligger på att leverera hög kvalitet där nyckeln är att skapa ett gott och nära samarbete mellan kunder och konsulter. Vi tror att utmaningar stärker en som person och blir backen för brant för den enskilda individen hjälps vi självklart åt tillsammans för att målet ska nås.

Framgångskonceptet har varit att leverera kvalitativ personal som trivs i sin roll som upphandlingskonsulter. Hos SOCAB värdesätter vi medarbetaren genom stora förmåner, bland annat erbjuder vi personalen generösa semestervillkor, generös tjänstepension samt försäkringar som ligger i nivå med vad kollektivavtal erbjuder.

Utöver det erbjuds all anställd personal friskvårdsbidrag, utbildningsprogram, flexibel arbetstid och möjlighet att påverka vilka kunder man föredrar att arbeta med.

Möjlighet finns att arbeta både på distans, ute hos kund (när pandemi inte råder) eller på något av våra kontor. Alla konsulter garanteras en fast månadslön oavsett om man är fullbelagd eller inte.

Just nu söker vi dig som gillar personlig utveckling, spännande utmaningar, har ett lyhört sinne och vet med dig att du levererar hög kvalitet på dina underlag som resulterar i hållbara avtal.

Du måste kunna bemästra LOU och/eller LUF och ha minst 4 års erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar från behovsanalys till kontraktsskrivning inom något eller ett par av följande områden;

  • IT (Upphandling av produkter och tjänster kopplade till IT)
  • Entreprenad (AB04/ABT06)
  • Tekniska konsulter (ABK09)
  • Varor och tjänster
  • Drift (ABFF)

Vi är ett av de snabbast växande bolagen inom offentlig upphandling och ägs av Stockwik Förvaltning AB sedan februari 2021. Vi är en organisation som utvecklas kontinuerligt och för oss är det viktigt att aldrig nöja oss utan alltid sträva efter en ännu bättre morgondag. För oss ligger fokus på att både kund och konsult är välmående och vi lägger stor vikt vid lyhördhet och flexibilitet, något som vi tror är viktigt för att nå framgång. Våra konsulter hjälper organisationer med hela upphandlingsprocessen eller delar av den och för oss är det viktigt att inte se hinder utan utvecklingsmöjligheter. Hög kvalitet och service präglar allt vi gör!

Välkommen in med din ansökan!

Vid frågor, kontakta: Helena Weijsenburg, rekryteringsansvarig. helena@socab.se eller 070 89 09 229