Digitaliseringen av inköp innebär fortfarande ofta isolerade digitala öar där vissa delar av processen har digitaliserats. Mer sällan finns det en sammanhållen digital strategi som täcker och länkar samman varje steg i kedjan.
Samtidigt utvecklas området snabbt med nya tekniska baserade maskininlärning och big data. Det skapar nya möjligheter för bättre och effektivare inköp, uppföljning och förvaltning av avtal.
Konferensen P2P tar ett helhetsgrepp över hela inköpsprocessen (från sourcing till betalning) och visar både på goda exempel ur verkligheten och ger visioner om hur framtidens moderna inköpsorganisation arbetar.
Boka din plats till konferensen redan i dag!
Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.
Datum: 11 februari 2020
Plats: Berns, Stockholm
Tid: kl. 9.30-16.00 (med efterföljande mingel fram till ca kl. 17.00)
Pris: 3 950 kr t.o.m. 1 januari, därefter 4 950 kr
I priset ingår frukost, lunch, frukt och eftermiddagsfika.
Vem ska gå? Konferensen riktar sig till alla som arbetar med inköpsprocesser, exempelvis ekonomichefer, upphandlingschefer, e-handelssamordnare, controllers, upphandlare, it-ansvariga.
Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se
Program för dagen
Kl. 9.30
Att sätta en strategi för digitalisering av inköp
AI som hjälp för att effektivisera inköp
Kl. 10.45-11.15 Kaffe
Panelsamtal: Från vision till verklighet. Så långt har leverantörerna kommit
Nya digitala verktyg för att fånga komplexa kravbilder
Kl. 12.20-13.20 Lunch
Praktikfall: Komplett digital inköpsprocess från ax till limpa
Praktikfall: E-handel till nästa nivå
Kl. 14.25-14.55 Kaffe
Praktikfall: Spendanalys med stöd av intelligenta verktyg
Framtidsspaning: Så fungerar framtidens inköpsorganisation
Kl. 16.00-17.00
Afterwork med talare, deltagare och utställare
Programmet är preliminärt och kan komma att ändras.