Många anbud faller på formella grunder eller för att priset är ogenomtänkt. Anbudsgivaren känner ofta inte heller till sina rättigheter och möjligheter. Den här utbildningen är till för dig som inser skillnaden mellan att delta i en anbudsgivning och att faktiskt vinna avtalet. Den som är bäst insatt tar hem den offentliga affären – se till att det blir du!
[metaslider id=”28597″]
På kursen får du en bred kunskap i det som skiljer offentlig upphandling från privata affärer. Du fördjupar dig i kritiska moment som marknadsanalyser, strategi, taktik, överprövningspolicy, mutor och bestickning, vilket kommer att ge dig ett kunskapsövertag jämfört med dina konkurrenter.
Efter kursen kan du arbeta strukturerat genom hela processen, från tidiga skeden fram till avtalsoptimering. Du får insikt i vad som kan och bör göras i varje moment i affärsprocessen och ökar dina vinstchanser radikalt.
Boka din plats till utbildningen redan i dag!
Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.
Datum: Inget nytt datum inplanerat.
Plats: Hotel Kung Carl, Birger Jarlsgatan 21, Stockholm
Tid: kl. 9.00-16.00
Pris: 5 900 kr exkl. moms
Erbjudande: Vi erbjuder en mängdrabatt på 900 kr exkl. moms för varje ytterligare deltagare utöver den första. (Gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.)
Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se
Kursens innehåll
• Så hittar du marknaden |
• Konkurrensanalys |
• Marknadsbearbetning – ska, bör, bör inte och ”no-no” |
• Direktupphandling – försäljning |
• Anbudsstrategi |
• Taktiska moment |
• Kvalitetssäkring av anbud |
• Avtalsförhandling |
• Överprövning |
• Avtalsuppföljning – ”kratta inför nästa upphandling” |
Kursintyg
Efter genomförd utbildning erhåller du Inköpsrådets diplom.
[expand title=”Bokningsvillkor – klicka för att se”]
Fram till 30 dagar före utbildningens datum går det att avboka helt utan kostnad. Därefter kan platsen fram till 2 dagar innan utbildningens datum kostnadsfritt överlåtas till annan person.
Avbokning och överlåtelse av utbildning måste göras skriftligen via mejl till bokning@inkopsradet.se och blir giltig efter bekräftelse från Inköpsrådet. Vid överlåtelse debiteras avgiften i samband med den först bokade utbildningen.
Kursavgiften betalas mot faktura eller kreditkort. Vid fakturering är betalningsvillkoren 30 dagar. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 1,5 procent per månad. Påminnelseavgift om 60 kronor tas ut för varje skickad påminnelse. Fakturering sker i anslutning till bokningen.
Mervärdesskatt 25 procent tillkommer på angivna priser. Fakturering sker från AB Garamond (559023-5221) med bankgiro 5025-6643.
Inköpsrådet förbehåller sig rätten att vid kursledares förhinder eller sjukdom ersätta denne med likvärdig kursledare.
Inköpsrådet förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid ett för lågt deltagarantal.
Deltagarlistan blir tillgänglig digitalt för deltagarna på utbildningen. Meddela oss om du inte vill ha ditt namn på deltagarlistan.
Programmet är preliminärt och kan ändras.
Mängdrabatt gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.
Du godkänner att dina uppgifter lagras. Du kan när som helst ta del av, uppdatera och radera de uppgifter du har lämnat genom att kontakta oss. Här kan du läsa om vår Integritets- och personuppgiftspolicy.
Frågor? Kontakta Inköpsrådet på bokning@inkopsradet.se
[/expand]