Skip to content
  • Prenumerera på Inköpsrådets nyhetsbrev
Inköpsrådet
  • Ämnen
    • EU-domstolen
    • Hyresundantaget
    • Kvalificering
    • Likabehandlingsprincipen
    • Processregler
    • Ramavtal
    • Sekretess
    • Upphandlingsskadeavgift
  • Karriär
    • Lediga jobb
    • Lönestatistik
    • Rekrytera smart med Inköpsrådet
  • Utbildning
  • Konferenser
  • Annonsera
    • Annonsera
    • Platsannonsera
  • Om oss
    • Kontakta oss
    • Integritetsspolicy

Utbildning • Stockholm

Anmäl dig nu
Se innehåll
Många anbud faller på formella grunder eller för att priset är ogenomtänkt. Anbudsgivaren känner ofta inte heller till sina rättigheter och möjligheter. Den här utbildningen är till för dig som inser skillnaden mellan att delta i en anbudsgivning och att faktiskt vinna avtalet. Den som är bäst insatt tar hem den offentliga affären – se till att det blir du!

 

[metaslider id=”28597″]

 

På kursen får du en bred kunskap i det som skiljer offentlig upphandling från privata affärer. Du fördjupar dig i kritiska moment som marknadsanalyser, strategi, taktik, överprövningspolicy, mutor och bestickning, vilket kommer att ge dig ett kunskapsövertag jämfört med dina konkurrenter.

Efter kursen kan du arbeta strukturerat genom hela processen, från tidiga skeden fram till avtalsoptimering. Du får insikt i vad som kan och bör göras i varje moment i affärsprocessen och ökar dina vinstchanser radikalt.

Boka din plats till utbildningen redan i dag!
Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.

Datum: Inget nytt datum inplanerat.
Plats: Hotel Kung Carl, Birger Jarlsgatan 21, Stockholm
Tid: kl. 9.00-16.00

Pris: 5 900 kr exkl. moms
Erbjudande: Vi erbjuder en mängdrabatt på 900 kr exkl. moms för varje ytterligare deltagare utöver den första. (Gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.)

Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se

 

Kursledare

Jesper Liljegren är affärsjurist och har projektlett och skrivit hundratals anbud i upphandlingar av de mest skilda slag. Han representerar också leverantörer i förvaltningsrätten vid överprövningsförfaranden och utreder kontraktstvister mellan leverantörer och beställare. Jesper är också väl förtrogen med säljarens roll när det gäller att driva igenom affärer. Han har erfarenhet både av försäljning inom servicesektorn, IT och kommunikation. Jesper arbetar idag som jurist och anbudskonsult på Tenders.

Dan Frödén grundade Tenders för mer än tio år sedan efter att ha sett ett stort behov av att överbrygga den offentliga sektorns något byråkratiska affärsmetodik med den privata sektorns mer otåliga inställning till snabba avslut. Innan dess har Dan hunnit med att etablera ett flertal framgångsrika företag som Competens och OPIC, det bolag som idag heter Visma Commerce.

Dan har under åren hunnit med att utbilda över 16 000 affärsmän och -kvinnor i konsten att göra affärer med den offentliga sektorn. Dan anlitas också frekvent som konsult i upphandlingsrelaterade frågor av föreningar och företag som Almega, Svensk Näringsliv, Nordea, Ahlsell samt en lång rad små och medelstora företag.

Kursens innehåll

• Så hittar du marknaden
• Konkurrensanalys
• Marknadsbearbetning – ska, bör, bör inte och ”no-no”
• Direktupphandling – försäljning
• Anbudsstrategi
• Taktiska moment
• Kvalitetssäkring av anbud
• Avtalsförhandling
• Överprövning
• Avtalsuppföljning – ”kratta inför nästa upphandling”

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du Inköpsrådets diplom.

[expand title=”Bokningsvillkor – klicka för att se”]

Fram till 30 dagar före utbildningens datum går det att avboka helt utan kostnad. Därefter kan platsen fram till 2 dagar innan utbildningens datum kostnadsfritt överlåtas till annan person.

Avbokning och överlåtelse av utbildning måste göras skriftligen via mejl till bokning@inkopsradet.se och blir giltig efter bekräftelse från Inköpsrådet. Vid överlåtelse debiteras avgiften i samband med den först bokade utbildningen.

Kursavgiften betalas mot faktura eller kreditkort. Vid fakturering är betalningsvillkoren 30 dagar. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 1,5 procent per månad. Påminnelseavgift om 60 kronor tas ut för varje skickad påminnelse. Fakturering sker i anslutning till bokningen.

Mervärdesskatt 25 procent tillkommer på angivna priser. Fakturering sker från AB Garamond (559023-5221) med bankgiro 5025-6643.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att vid kursledares förhinder eller sjukdom ersätta denne med likvärdig kursledare.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid ett för lågt deltagarantal.

Deltagarlistan blir tillgänglig digitalt för deltagarna på utbildningen. Meddela oss om du inte vill ha ditt namn på deltagarlistan.

Programmet är preliminärt och kan ändras.

Mängdrabatt gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.

Du godkänner att dina uppgifter lagras. Du kan när som helst ta del av, uppdatera och radera de uppgifter du har lämnat genom att kontakta oss. Här kan du läsa om vår Integritets- och personuppgiftspolicy.

Frågor? Kontakta Inköpsrådet på bokning@inkopsradet.se

[/expand]

 

 

Lediga jobb

  • Upphandlingsjurister till Statens inköpscentral på Kammarkollegiet
  • Svenska Bostäder söker entreprenadupphandlare
  • Avtalscontroller inom välfärdsbrottslighet till Sollentuna kommun
  • Rekrytera rätt kompetens med Inköpsrådet

Senaste inläggen

  • Förslag 2: Gör teckal-undantaget mer lättläst
  • Hur allvarligt fel krävs för uteslutning?
  • Så ändras överprövnings- och skadeståndsreglerna
  • Avsteg från centralt villkor medförde upphandlingsskadeavgift
  • Ny vägledning för att hantera leverantörer utanför EU
  • Misstanke om jäv räcker inte för att avbryta
  • Förslag 1: Förhandlat förfarande bör tillåtas utan angivna skäl
  • Krävs mer än spekulationer för utredningsansvar
  • Ogiltigt, oacceptabelt, olämpligt – en orimlig (o)ordning?
  • Advokatbyråns 15 förbättringsförslag
  • Oklara omständigheter för preklusionsregler
  • Upphandlingsrättsliga föreningen firade 15 år
  • Annika är upphandlingsjuristen som inte ville bli jurist
  • Allvarligt fel när vd begått brott
  • Fel att förkasta anbud som onormalt lågt
Upphandling24

Nyheter från Upphandling24

UKÄ tvingas böta 90 000

Asfaltsarbete

Tveksamt asfaltsköp på Åland

Kvinnor dominerar växande kår

Falkenberg rekryterar dubbelt

Mot nollutsläpp med nya grepp

Livsmedelsupphandlare med många järn i elden

Bo Nordlin

Bo Nordlin, tidigare chefredaktör för Upphandling24, startade i september 2015 Inköpsrådet. Det är en ny sajt med fokus på inköp och upphandling och med större djup och mer analys.

Inköpsrådet är en sajt för kunskapsutbyte både mellan inköpare och upphandlare, men också mellan köpare och säljare.

Vill du hålla dig uppdaterad om vad som händer med Inköpsrådet, prenumerera då på vårt kostnadsfria nyhetsbrev.

Prenumerera, v2
Specialområde
Sending

Vill du veta mer? Läs då om Inköpsrådets mål och vilka vi är.

Du kan också följa oss på Twitter, Facebook och Linkedin.

Vår integritets- och personuppgiftspolicy hittar du här.

Inköpsrådet

  • Del 2: Inga avrop? Så gör du!
  • Så gör du om du inte får några avrop
  • Jobbiga frågor ger bättre upphandling
  • Bättre uppföljning i grupp
  • Två konkurrensmål efter lång torka
  • ”Det här uträttar vi på ett år”
  • Så fungerar ESPD för anbudslämnare
  • Så funkar sekretess
  • När förenkling blir försämring
  • LOU korrumperar konsultbranschen