Drivs du av att göra en god affär? Vill du var med och påverka så att affären ger det bästa för varje skattekrona och bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling? Sök då tjänsten som upphandlare hos oss.
Om arbetsplatsen
Helsingborgs stad som arbetsgivare har cirka 10 000 medarbetare och 470 chefer. Stadsledningsförvaltningen är en av nio förvaltningar och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju olika avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen , för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska – leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden, – erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna, – i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu två upphandlare där en av rollerna har inriktning mot upphandling av möbler, och den andra är mer av en generalistroll. Vi arbetar med avtalsförnyelse och driver hela upphandlingsprocessen från utformning av underlag till förvaltande av avtal. Du ska självständigt genomföra upphandlingar allt ifrån att sätta strategier genomföra marknads- och behovsanalys, skapa underlag, utvärdera och sist men inte minst ha en aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning. En viktig del är också att vägleda beställarna vid beställningar såsom till exempel förnyade konkurrensutsättningar. Så det är av vikt att du är en god projektledare med förmåga att leda såväl stora som små grupper med många viljor.
Vad vi erbjuder
Vi är 18 kollegor som uppskattar varandras olikheter, arbetar tillsammans för gemensam utveckling, är ansvarstagande, stöttar varandra, gillar att utmanas i vårt arbete och har nära till skratt. Vi är en av fyra enheter som tillhör avdelningen för ekonomi och styrning.
Vi har precis flyttat till ett nytt modernt kontor som ligger mitt i stan cirka fem minuters promenad från Helsingborg C.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå, YH-utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. För rollen som upphandlare av möbler är det meriterande med erfarenhet inom området, alternativt stort intresse för inköps- eller upphandlingsfrågor inom möbler.
Du har en förmåga att förstå organisationens behov, kan skapa goda affärer inom lagens ramar och har förmågan att utforma strategier som stödjer affärsmålen.
Du kan planera och driva projekt effektivt med noggrannhet och målmedvetenhet samt har en förmåga att se digitaliseringens möjligheter och är bekväm med grundläggande digitala verktyg. Du är intresserad av din omvärld och föreslår ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.
Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Övrig information
Sista ansökningsdag:
Vi ser fram emot din ansökan senast den 6 december.
I denna rekrytering samarbetar vi med Capus. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@capus.se
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse.
Antal tjänster: 2