Den offentliga marknaden omsätter varje år drygt 700 miljarder kronor. Här får du lära dig hur du tar del av den kakan. Säljarbetet är visserligen kringgärdat av ett snårigt regelverk men har du väl tagit dig igenom det har du en mycket betalningssäker och tacksam kund. Som dessutom gärna tecknar långa kontrakt!
[metaslider id=”28597″]
På kursen får du lära dig vad och hur du ska göra, och framför allt när, för att lyckas i din affärsrelation med kunder inom den offentliga sektorn. Du får tips på hur du gör för att vända LOU till din egen fördel och hur du utnyttjar den fantastiska möjligheten du har till informationsinhämtning tack vare den svenska offentlighetsprincipen. Vi lär dig hur du drar nytta av lagens principer om likabehandling och transparens som finns till för att skydda dig som leverantör till offentlig sektor.
Efter kursen kan du arbeta strategiskt i tidiga skeden innan en upphandling offentliggjorts, under själva anbudstiden och efter det att kontrakt tilldelats – oavsett om du eller din konkurrent vunnit affären. Vi ger dig metoder för hur ett sådant arbete kan läggas upp.
Boka din plats till utbildningen redan i dag!
Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.
Datum: Inget nytt datum inplanerat.
Plats: Hotel Kung Carl, Birger Jarlsgatan 21, Stockholm
Tid: kl. 9.00-16.00
Pris: 5 900 kr exkl. moms
Erbjudande: Vi erbjuder en mängdrabatt på 900 kr exkl. moms för varje ytterligare deltagare utöver den första. (Gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.)
Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se
Kursens innehåll
• Kort bakgrund och motiv till regelverket LOU/LUF |
• Upphandlingsprocessen i sammanfattning |
• Kritiska framgångsfaktorer |
• Genomgång av processens delar: a. Arbete i tidiga skeden b. Granskning av förfrågningsunderlaget c. Utvärderingsmodellen d. Stop/go-beslut e. Frågor och svar-skedet f. Framtagning av anbudet g. Kriterietexter (textanalys och -produktion) h. Granskning av anbudet i. Granskning av tilldelningsbeslutet j. Avtalsförvaltning |
Kursintyg
Efter genomförd utbildning erhåller du Inköpsrådets diplom.
[expand title=”Bokningsvillkor – klicka för att se”]
Fram till 30 dagar före utbildningens datum går det att avboka helt utan kostnad. Därefter kan platsen fram till 2 dagar innan utbildningens datum kostnadsfritt överlåtas till annan person.
Avbokning och överlåtelse av utbildning måste göras skriftligen via mejl till bokning@inkopsradet.se och blir giltig efter bekräftelse från Inköpsrådet. Vid överlåtelse debiteras avgiften i samband med den först bokade utbildningen.
Kursavgiften betalas mot faktura eller kreditkort. Vid fakturering är betalningsvillkoren 30 dagar. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 1,5 procent per månad. Påminnelseavgift om 60 kronor tas ut för varje skickad påminnelse. Fakturering sker i anslutning till bokningen.
Mervärdesskatt 25 procent tillkommer på angivna priser. Fakturering sker från AB Garamond (559023-5221) med bankgiro 5025-6643.
Inköpsrådet förbehåller sig rätten att vid kursledares förhinder eller sjukdom ersätta denne med likvärdig kursledare.
Inköpsrådet förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid ett för lågt deltagarantal.
Deltagarlistan blir tillgänglig digitalt för deltagarna på utbildningen. Meddela oss om du inte vill ha ditt namn på deltagarlistan.
Programmet är preliminärt och kan ändras.
Mängdrabatt gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.
Du godkänner att dina uppgifter lagras. Du kan när som helst ta del av, uppdatera och radera de uppgifter du har lämnat genom att kontakta oss. Här kan du läsa om vår Integritets- och personuppgiftspolicy.
Frågor? Kontakta Inköpsrådet på bokning@inkopsradet.se
[/expand]