Skip to content
  • Prenumerera på Inköpsrådets nyhetsbrev
Inköpsrådet
  • Ämnen
    • EU-domstolen
    • Hyresundantaget
    • Kvalificering
    • Likabehandlingsprincipen
    • Processregler
    • Ramavtal
    • Sekretess
    • Upphandlingsskadeavgift
  • Karriär
    • Lediga jobb
    • Lönestatistik
    • Rekrytera smart med Inköpsrådet
  • Utbildning
  • Konferenser
  • Annonsera
    • Annonsera
    • Platsannonsera
  • Om oss
    • Kontakta oss
    • Integritetsspolicy

Utbildning • Stockholm

Anmäl dig nu
Se innehåll

Den offentliga marknaden omsätter varje år drygt 700 miljarder kronor. Här får du lära dig hur du tar del av den kakan. Säljarbetet är visserligen kringgärdat av ett snårigt regelverk men har du väl tagit dig igenom det har du en mycket betalningssäker och tacksam kund. Som dessutom gärna tecknar långa kontrakt!

 

[metaslider id=”28597″]

 

På kursen får du lära dig  vad och hur du ska göra, och framför allt när, för att lyckas i din affärsrelation med kunder inom den offentliga sektorn. Du får tips på hur du gör för att vända LOU till din egen fördel och hur du utnyttjar den fantastiska möjligheten du har till informationsinhämtning tack vare den svenska offentlighetsprincipen. Vi lär dig hur du drar nytta av lagens principer om likabehandling och transparens som finns till för att skydda dig som leverantör till offentlig sektor.

Efter kursen kan du arbeta strategiskt i tidiga skeden innan en upphandling offentliggjorts, under själva anbudstiden och efter det att kontrakt tilldelats – oavsett om du eller din konkurrent vunnit affären. Vi ger dig metoder för hur ett sådant arbete kan läggas upp.

Boka din plats till utbildningen redan i dag!
Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.

Datum: Inget nytt datum inplanerat.
Plats: Hotel Kung Carl, Birger Jarlsgatan 21, Stockholm
Tid: kl. 9.00-16.00

Pris: 5 900 kr exkl. moms
Erbjudande: Vi erbjuder en mängdrabatt på 900 kr exkl. moms för varje ytterligare deltagare utöver den första. (Gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.)

Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se

Kursledare

Jesper Liljegren är affärsjurist och har projektlett och skrivit hundratals anbud i upphandlingar av de mest skilda slag. Han representerar också leverantörer i förvaltningsrätten vid överprövningsförfaranden och utreder kontraktstvister mellan leverantörer och beställare. Jesper är också väl förtrogen med säljarens roll när det gäller att driva igenom affärer. Han har erfarenhet både av försäljning inom servicesektorn, IT och kommunikation. Jesper arbetar idag som jurist och anbudskonsult på Tenders.

Dan Frödén grundade Tenders för mer än tio år sedan efter att ha sett ett stort behov av att överbrygga den offentliga sektorns något byråkratiska affärsmetodik med den privata sektorns mer otåliga inställning till snabba avslut. Innan dess har Dan hunnit med att etablera ett flertal framgångsrika företag som Competens och OPIC, det bolag som idag heter Visma Commerce.

Dan har under åren hunnit med att utbilda över 16 000 affärsmän och -kvinnor i konsten att göra affärer med den offentliga sektorn. Dan anlitas också frekvent som konsult i upphandlingsrelaterade frågor av föreningar och företag som Almega, Svensk Näringsliv, Nordea, Ahlsell samt en lång rad små och medelstora företag.

Kursens innehåll

• Kort bakgrund och motiv till regelverket LOU/LUF
• Upphandlingsprocessen i sammanfattning
• Kritiska framgångsfaktorer
• Genomgång av processens delar:
a. Arbete i tidiga skeden
b. Granskning av förfrågningsunderlaget
c. Utvärderingsmodellen
d. Stop/go-beslut
e. Frågor och svar-skedet
f. Framtagning av anbudet
g. Kriterietexter (textanalys och -produktion)
h. Granskning av anbudet
i. Granskning av tilldelningsbeslutet
j. Avtalsförvaltning

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du Inköpsrådets diplom.

[expand title=”Bokningsvillkor – klicka för att se”]

Fram till 30 dagar före utbildningens datum går det att avboka helt utan kostnad. Därefter kan platsen fram till 2 dagar innan utbildningens datum kostnadsfritt överlåtas till annan person.

Avbokning och överlåtelse av utbildning måste göras skriftligen via mejl till bokning@inkopsradet.se och blir giltig efter bekräftelse från Inköpsrådet. Vid överlåtelse debiteras avgiften i samband med den först bokade utbildningen.

Kursavgiften betalas mot faktura eller kreditkort. Vid fakturering är betalningsvillkoren 30 dagar. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 1,5 procent per månad. Påminnelseavgift om 60 kronor tas ut för varje skickad påminnelse. Fakturering sker i anslutning till bokningen.

Mervärdesskatt 25 procent tillkommer på angivna priser. Fakturering sker från AB Garamond (559023-5221) med bankgiro 5025-6643.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att vid kursledares förhinder eller sjukdom ersätta denne med likvärdig kursledare.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid ett för lågt deltagarantal.

Deltagarlistan blir tillgänglig digitalt för deltagarna på utbildningen. Meddela oss om du inte vill ha ditt namn på deltagarlistan.

Programmet är preliminärt och kan ändras.

Mängdrabatt gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.

Du godkänner att dina uppgifter lagras. Du kan när som helst ta del av, uppdatera och radera de uppgifter du har lämnat genom att kontakta oss. Här kan du läsa om vår Integritets- och personuppgiftspolicy.

Frågor? Kontakta Inköpsrådet på bokning@inkopsradet.se

[/expand]

 

 

Lediga jobb

  • Upphandlingsjurister till Statens inköpscentral på Kammarkollegiet
  • Svenska Bostäder söker entreprenadupphandlare
  • Avtalscontroller inom välfärdsbrottslighet till Sollentuna kommun
  • Rekrytera rätt kompetens med Inköpsrådet

Senaste inläggen

  • Förslag 2: Gör teckal-undantaget mer lättläst
  • Hur allvarligt fel krävs för uteslutning?
  • Så ändras överprövnings- och skadeståndsreglerna
  • Avsteg från centralt villkor medförde upphandlingsskadeavgift
  • Ny vägledning för att hantera leverantörer utanför EU
  • Misstanke om jäv räcker inte för att avbryta
  • Förslag 1: Förhandlat förfarande bör tillåtas utan angivna skäl
  • Krävs mer än spekulationer för utredningsansvar
  • Ogiltigt, oacceptabelt, olämpligt – en orimlig (o)ordning?
  • Advokatbyråns 15 förbättringsförslag
  • Oklara omständigheter för preklusionsregler
  • Upphandlingsrättsliga föreningen firade 15 år
  • Annika är upphandlingsjuristen som inte ville bli jurist
  • Allvarligt fel när vd begått brott
  • Fel att förkasta anbud som onormalt lågt
Upphandling24

Nyheter från Upphandling24

UKÄ tvingas böta 90 000

Asfaltsarbete

Tveksamt asfaltsköp på Åland

Kvinnor dominerar växande kår

Falkenberg rekryterar dubbelt

Mot nollutsläpp med nya grepp

Livsmedelsupphandlare med många järn i elden

Bo Nordlin

Bo Nordlin, tidigare chefredaktör för Upphandling24, startade i september 2015 Inköpsrådet. Det är en ny sajt med fokus på inköp och upphandling och med större djup och mer analys.

Inköpsrådet är en sajt för kunskapsutbyte både mellan inköpare och upphandlare, men också mellan köpare och säljare.

Vill du hålla dig uppdaterad om vad som händer med Inköpsrådet, prenumerera då på vårt kostnadsfria nyhetsbrev.

Prenumerera, v2
Specialområde
Sending

Vill du veta mer? Läs då om Inköpsrådets mål och vilka vi är.

Du kan också följa oss på Twitter, Facebook och Linkedin.

Vår integritets- och personuppgiftspolicy hittar du här.

Inköpsrådet

  • Del 2: Inga avrop? Så gör du!
  • Så gör du om du inte får några avrop
  • Jobbiga frågor ger bättre upphandling
  • Bättre uppföljning i grupp
  • Två konkurrensmål efter lång torka
  • ”Det här uträttar vi på ett år”
  • Så fungerar ESPD för anbudslämnare
  • Så funkar sekretess
  • När förenkling blir försämring
  • LOU korrumperar konsultbranschen