Skip to content
  • Prenumerera på Inköpsrådets nyhetsbrev
Inköpsrådet
  • Ämnen
    • EU-domstolen
    • Hyresundantaget
    • Kvalificering
    • Likabehandlingsprincipen
    • Processregler
    • Ramavtal
    • Sekretess
    • Upphandlingsskadeavgift
  • Karriär
    • Lediga jobb
    • Lönestatistik
    • Rekrytera smart med Inköpsrådet
  • Utbildning
  • Konferenser
  • Annonsera
    • Annonsera
    • Platsannonsera
  • Om oss
    • Kontakta oss
    • Integritetsspolicy

Utbildning • Stockholm

Rätt kommunikation är centralt för en lyckad upphandling. I sin yrkesroll behöver upphandlaren kommunicera på rätt sätt med flera målgrupper: leverantörer, kollegor i verksamheten, politiker och allmänhet. Kursen ger dig verktyg och metoder för att uttrycka dig tydligt och begripligt i de formella delarna, men även lockande och säljande när du skapar intresse för upphandlingen hos leverantörer och den interna verksamheten.

 

[metaslider id=”28597″]

 

Här erbjuder vi dig som upphandlare en skräddarsydd kurs för att stärka din kommunikativa förmåga och för att skapa mer attraktiva upphandlingar – och få fler och rätt anbudsgivare att delta vid upphandlingar. Upphandlare möter idag tuffa krav från politiker och leverantörer och även internt i organisationen. Kursen hjälper dig att uttrycka dig tydligt, intresseväckande och begripligt.

Genom kommunikativa metoder och beprövade modeller ger vi dig handfasta tips och råd för hur du i egenskap av upphandlare kommunicerar effektivt mot olika målgrupper. Under en intensiv heldag kombineras teori och praktik.

Boka din plats till utbildningen redan i dag!
Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.

Datum:  Inget nytt datum inplanerat.
Plats: Hotel Kung Carl, Birger Jarlsgatan 21, Stockholm
Tid: kl. 9.00-16.00

Pris: 5 900 kr exkl. moms
Erbjudande: Vi erbjuder er en mängdrabatt på 900 kr exkl. moms för varje ytterligare deltagare utöver den första. (Gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.)

Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se

Kursledare

KG Rickhamre är byråchef och grundare av kommunikationsbyrån Coast Communications, med stor vana av att stödja upphandlade myndigheter och själv delta i upphandlingar. 12 års erfarenhet som ekonomijournalist på riksteve, riksradio och internationell tv.

Han har tagit fram och tillsammans med sina medarbetare genomfört hundratals kommunikationsutbildningar inom områdena företagskommunikation, offentlig kommunikation, skrivträning, medieträningar, presentationsteknik och retorik för både offentlig förvaltning, politiker och företag under tjugo år.

 

Oliver Hofmann är affärsjurist som under de senaste åren verkat inom kommunikationsbyråvärlden. Han har genomfört uppdrag för flertalet offentliga uppdragsgivare.

I ett större program under de senaste tre åren har han varit delansvarig för utbildningen av forskare och experter inom Totalförsvarets forskningsinstitut, FOI, i presentationsteknik.

 

Kursens innehåll

• Framgångsrik resultatöverföring med hjälp av skarpa och rätt formulerade budskap
• Hur du gör din upphandling attraktiv mot flera målgrupper
• Hur du använder emotionella och rationella drivers i kommunikationen
• Konsten att lämna negativa besked
• Hur du kommunicerar på ett tydligt och effektivt sätt
• Kunskap i effektiv storytelling
• Intresseväckande och effektiv kommunikation
• Tips om stil och språkbruk

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du Inköpsrådets diplom.

[expand title=”Bokningsvillkor – klicka för att se”]

Fram till 30 dagar före utbildningens datum går det att avboka helt utan kostnad. Därefter kan platsen fram till 2 dagar innan utbildningens datum kostnadsfritt överlåtas till annan person.

Avbokning och överlåtelse av utbildning måste göras skriftligen via mejl till bokning@inkopsradet.se och blir giltig efter bekräftelse från Inköpsrådet. Vid överlåtelse debiteras avgiften i samband med den först bokade utbildningen.

Kursavgiften betalas mot faktura eller kreditkort. Vid fakturering är betalningsvillkoren 30 dagar. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 1,5 procent per månad. Påminnelseavgift om 60 kronor tas ut för varje skickad påminnelse. Fakturering sker i anslutning till bokningen.

Mervärdesskatt 25 procent tillkommer på angivna priser. Fakturering sker från AB Garamond (559023-5221) med bankgiro 5025-6643.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att vid kursledares förhinder eller sjukdom ersätta denne med likvärdig kursledare.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid ett för lågt deltagarantal.

Deltagarlistan blir tillgänglig digitalt för deltagarna på utbildningen. Meddela oss om du inte vill ha ditt namn på deltagarlistan.

Programmet är preliminärt och kan ändras.

Mängdrabatt gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.

Du godkänner att dina uppgifter lagras. Du kan när som helst ta del av, uppdatera och radera de uppgifter du har lämnat genom att kontakta oss. Här kan du läsa om vår Integritets- och personuppgiftspolicy.

Frågor? Kontakta Inköpsrådet på bokning@inkopsradet.se

[/expand]

 

 

Lediga jobb

  • Upphandlingsjurister till Statens inköpscentral på Kammarkollegiet
  • Svenska Bostäder söker entreprenadupphandlare
  • Avtalscontroller inom välfärdsbrottslighet till Sollentuna kommun
  • Strategisk Entreprenad­upphandlare/­kategori­ledare till Stockholm Vatten och Avfall
  • Rekrytera rätt kompetens med Inköpsrådet

Senaste inläggen

  • Hur allvarligt fel krävs för uteslutning?
  • Så ändras överprövnings- och skadeståndsreglerna
  • Avsteg från centralt villkor medförde upphandlingsskadeavgift
  • Ny vägledning för att hantera leverantörer utanför EU
  • Misstanke om jäv räcker inte för att avbryta
  • Förslag 1: Förhandlat förfarande bör tillåtas utan angivna skäl
  • Krävs mer än spekulationer för utredningsansvar
  • Ogiltigt, oacceptabelt, olämpligt – en orimlig (o)ordning?
  • Advokatbyråns 15 förbättringsförslag
  • Oklara omständigheter för preklusionsregler
  • Upphandlingsrättsliga föreningen firade 15 år
  • Annika är upphandlingsjuristen som inte ville bli jurist
  • Allvarligt fel när vd begått brott
  • Fel att förkasta anbud som onormalt lågt
  • Subjektiv objektivitet
Upphandling24

Nyheter från Upphandling24

Asfaltsarbete

Tveksamt asfaltsköp på Åland

Kvinnor dominerar växande kår

Falkenberg rekryterar dubbelt

Mot nollutsläpp med nya grepp

Livsmedelsupphandlare med många järn i elden

Pionjär inom cirkulära förkläden

Bo Nordlin

Bo Nordlin, tidigare chefredaktör för Upphandling24, startade i september 2015 Inköpsrådet. Det är en ny sajt med fokus på inköp och upphandling och med större djup och mer analys.

Inköpsrådet är en sajt för kunskapsutbyte både mellan inköpare och upphandlare, men också mellan köpare och säljare.

Vill du hålla dig uppdaterad om vad som händer med Inköpsrådet, prenumerera då på vårt kostnadsfria nyhetsbrev.

Prenumerera, v2
Specialområde
Sending

Vill du veta mer? Läs då om Inköpsrådets mål och vilka vi är.

Du kan också följa oss på Twitter, Facebook och Linkedin.

Vår integritets- och personuppgiftspolicy hittar du här.

Inköpsrådet

  • Del 2: Inga avrop? Så gör du!
  • Så gör du om du inte får några avrop
  • Jobbiga frågor ger bättre upphandling
  • Bättre uppföljning i grupp
  • Två konkurrensmål efter lång torka
  • ”Det här uträttar vi på ett år”
  • Så fungerar ESPD för anbudslämnare
  • Så funkar sekretess
  • När förenkling blir försämring
  • LOU korrumperar konsultbranschen

Aktuella utbildningar

Delta på distans eller på plats i Stockholm. Valet är ditt.

  • Säkerhetsskyddad upphandling | 14 maj
  • Kvalificerad entreprenad­upphandlare | 22-23 oktober
  • Ramavtal – fördjupningskurs | 6 november
  • Kvalificerad IT-upphandlare | 12-13 november
  • Leda upphandlingar effektivt | 20 november
  • Entreprenadupphandling och AMA AF | 25 november
  • LOU på två dagar | 2-3 december
  • Kvalificerad IT-upphandlare – Steg 2 praktisk tillämpning | Hösten 2025
  • Få fart på er avtals­förvaltning | Hösten 2025