Till vår Inköpsfunktion så söker vi nu en Inköpare som vill utvecklas tillsammans med oss. Inköpsfunktionen består idag av tre seniora Inköpare som arbetar med upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) och vi behöver bli fler.
Om tjänsten
Rollen som Inköpare innebär ett självständigt och affärsmässigt arbete med stort verksamhetsfokus i nära samarbete med beställarna. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av att leda och genomföra upphandlingar av olika grader av komplexitet. Du ansvarar för hela upphandlingsprocessen inklusive marknadsanalys, strategiarbete och avtalsförvaltning. Du stöttar organisationen och ger råd och stöd i upphandlings- och avropsfrågor.
Du kommer självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare. Det förekommer både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar.
Vi använder upphandlingssystemet Kommers samt Teams som projektverktyg.
Är det här du?
Vi söker dig som är utbildad upphandlare inom offentlig sektor med kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har en relevant högskoleutbildning eller genomförd certifierad inköpsutbildning på yrkeshögskola.
Du har minst fyra års praktisk erfarenhet av upphandlingsarbete och B-körkort.
Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du är van att arbeta i Office-paketet med avseende på Word, Excel och Powerpoint. Att du har arbetat med upphandlingsverktyg och avtalsdatabaser är ett krav och har du arbetat specifikt med Kommers så är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad samt självgående. Du är social, nyfiken och har lätt att skapa nya kontakter. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att kunna vara flexibel för att hantera ändrade förutsättningar.
Vill du bli en del av oss?
”Bli en del av ett team inköpare med en stark laganda där vi arbetar tillsammans mot tydligt uppsatta mål.
Jag är en coachande ledare som stöttar både individen och gruppen i att själva arbeta fram lösningar på utmaningar. På så sätt skapas ett öppet och kreativt arbetsklimat där ingenting är omöjligt. Vill du vara med på den här resan tillsammans med oss? Vi hoppas det!”
Hälsningar Håkan Robinson
Om verksamheten
Vi på SRV genomför just nu vårt största förändringsarbete någonsin där kundrelationen är central och målet är att skapa ett modernt företag inom återvinningsbranschen och bli ett av Sveriges bästa avfallsbolag. Den här tjänsten är en fantastisk möjlighet för dig som vill medverka till förflyttningen från ett traditionellt återvinningsbolag till ett modernt serviceföretag. Du får ett stort mandat att agera inom din befattning, som är en viktig del av helheten, inom ramen för värdegrunden Professionell – Enkel – Tillsammans för miljön som genomsyrar hela organisationen.
Om SRV
SRV återvinning AB är ett aktiebolag ägt av fem kommuner på Södertörn: Huddinge, Haninge, Botkyrka, Salem och Nynäshamn. Kommunerna har gett SRV i uppdrag att sköta insamling och hantering av hushållssopor. Verksamheten omfattar insamling och förädling av återvinningsmaterial, bränsle och avfall, samt deponering. Vi är idag cirka 270 anställda och tar emot mer än 200 000 ton avfall varje år och omsatte 560 Mkr (2022). SRV hämtar sopor från cirka 152 000 hushåll i ägarkommunerna. Företaget har också 3 000 företags- och verksamhetskunder – allt från små och stora företag till bostadsrättsföreningar, förskolor och organisationer.
SRV återvinning har en stor återvinningsanläggning vid Gladö Kvarn i Huddinge. Anläggningen är den till ytan största i Sverige. Vi driver också sju återvinningscentraler, för i första hand hushållen, inom de fem ägarkommunerna.
På SRV värnar vi om en sund arbetsmiljö. Som medarbetare på SRV har du tillgång till friskvårdsbidrag, subventionerad massage, hälsoundersökningar, försäkringar, tjänstepension och subventionerad lunch. Vi har möjlighet till hybridarbete på de tjänster som har förutsättningar för det.
Ansökan
Rollen är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Huddinge som inleds med sex månaders provanställning. Tillämpning av alkohol- och drogtest innan anställning kan bli aktuellt.
Varmt välkommen med din ansökan senast den: 20 februari.