Med butiken i det nyligen invigda Angered Resecentrum har Västtrafik totalt elva butiker runt om i Västsverige. I butikerna ges information, service och hjälp med biljettköp.
Butikerna drivs sedan tidigare av ISS på uppdrag av Västtrafik. Nu står det klart att företaget får fortsätta. Nyligen tog ISS också hem uppdraget att kontrollera biljetter på bussar, båtar och spårvagnar.
Maria Björner Brauer är chef för marknad och försäljning vid Västtrafik. Hon säger att resenärernas behov i butikerna förändras i takt med att allt fler biljettköp sker via app:
– Information och service blir allt viktigare medan biljettköpen minskar. Därför blir det ännu mer fokus på kommunikation och kundservice framöver.
Förutom att driva och utveckla kundupplevelsen i butikerna ingår även en mobil butik. De mobila uppdragen kan vara en biljettbil eller en popup-butik.
Västtrafik har idag butiker i Borås, Uddevalla, Trollhättan, Skövde, Partille samt i Angered, Frölunda, Gamlestaden, Brunnsparken, på Drottningtorget och på Nils Ericson Terminalen i Göteborg. Sammantaget har butikerna närmare en miljon besökare per år.
Avtalet är på fyra år med möjlighet till två förlängningar på två år vardera.
Kommentatorerna ansvarar för sina egna kommentarer