Kontorsmateriel
Nytt avtal för kontorsmateriel tidigast 10 september. Foto: MBM.

Underkänner tre av fyra anbud

Manfallet var stort när Statens inköpscentral utvärderade anbuden i upphandlingen av kontorsmateriel. Tre av fyra fick underkänt och uppdraget går till den tidigare leverantören.


Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet meddelar tilldelningsbeslut i upphandlingen av kontorsmateriel. Tanken var att utse två rangordnade ramavtalsleverantörer, men så blir det inte.

Anledningen är att det bara finns ett godkänt anbud i upphandlingen. Staples, som totalt sett lämnade det bästa utvärderingspriset, koras till ensam vinnare.

Utvärderingen är gjord enligt modellen ekonomiskt mest fördelaktiga anbud utvärderat på grunden pris. Praktiskt har en öppen varukorg använts i det arbetet medan övrigt sortiment har utvärderats genom en dold varukorg.

Av fyra anbudsgivare faller tre av olika anledningar på de obligatoriska kraven. Alloffice, Lyreco och Office Depot har bland annat offererat samma artiklar på flera prispositioner.

Just för tillfället är det avtalslöst för statliga myndigheter som behöver kontorsmateriel. Efter att ha förlängts maximalt antal gånger löpte det förra avtalet ut den 21 augusti.

Avtalsspärr löper till och med den 9 september.


Kommentatorerna ansvarar för sina egna inlägg

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *