Tre upphandlande myndigheter hade gemensamt upphandlat ett ramavtal av byggentreprenader. Fyra av fem anbud förkastades och den kvarvarande leverantören tilldelades kontraktet. En leverantör, vars anbud hade förkastats, ansökte om överprövning och yrkade rättelse i första hand med beaktande av dess anbud och i andra hand utan beaktande av den vinnande leverantörens anbud. Myndigheterna bestred ansökan om överprövning. Förvaltningsrätten biföll leverantörens förstahandsyrkande och beslutade om rättelse i form av en ny utvärdering med beaktande av sökande leverantörens anbud.
De upphandlande myndigheterna överklagade till kammarrätten och anförde i kammarrätten att den sökande leverantören inte heller uppfyllde vissa andra krav varför myndigheterna visst hade fog att förkasta anbudet.
Kammarrätten ansåg sig behörig att pröva påstådda brister direkt i kammarrätten och fann att leverantören inte hade uppfyllt kravet på ekonomisk och finansiell ställning. Myndigheterna hade därmed fog att utesluta leverantören redan på den grunden. Kammarrätten fann inte heller att den sökande leverantören hade visat att brist förelåg i den vinnande leverantörens anbud. Kammarrätten upphävde förvaltningsrättens dom och avslog ansökan om överprövning.
I målet hade den sökande leverantören fört fram ett yrkade om att kammarrätten skulle besluta att domen skulle gälla först efter viss tid från kammarrättens avgörande. Detta yrkade avvisades.