Tullverket söker resesamordnare med förvaltningsansvar

Administrationsavdelningen ansvarar för bl.a. sakområdena lokal- och fordonsförsörjning med dess förvaltning, upphandling och inköp samt kontors- och verksamhetsservice. Avdelningen ansvarar även för Tullverkets miljöledningssystem. Avdelningen består av ett ledningsstöd och tre nationella enheter. Avdelningen har ca. 60 anställda.

Upphandlingsenheten ansvarar för Tullverkets upphandlingar och inköp. Upphandlingsenheten ansvarar även för styrning av och samordning för Tullverkets fordon, beklädnad, avtalsförvaltning samt hållbarhetsfrågor och resehantering.

Enheten består av 12 medarbetare som har sina geografiska placeringar i Stockholm, Sundsvall och Luleå. Den här tjänsten är placerad i Stockholm.

Om tjänsten
Den huvudsakliga arbetsuppgiften för tjänsten är att vara Tullverkets resesamordnare vilket betyder att möjliggöra tjänsteresor för Tullverkets anställda. Andra arbetsuppgifter inom upphandlingsenhetens ansvarsområden kommer också bli aktuella.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:

  • ha kontinuerlig dialog med resenärer och beställare, där råd och stöd ges för tjänsteresor och konferenser
  • vara kontaktperson för Tullverkets upphandlade resebyrå
  • vara kontaktperson när det gäller tjänstereseförsäkringar
  • avropa konferenser från statliga ramavtal
  • svara för att uppdatera och underhålla Tullverkets intranät om resor och konferenser
  • driva utvecklings- och förändringsarbete med Tullverkets ramavtalsleverantörer för resor, hotell, transportmedel och konferensanläggningar
  • följa upp och analysera Tullverkets resekostnader samt att därutöver genomföra andra arbetsuppgifter som ligger inom upphandlingsenhetens ansvarsområde.

Vi söker dig som har:

  • flerårig erfarenhet av arbete med resesamordning
  • erfarenhet av avtalsförvaltning och avrop från ramavtal
  • god kunskap om resebranschen
  • god kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • god färdighet och förmåga i något av resebranschens självbokningssystem
  • god färdighet och förmåga i Officepaketet
  • god kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:

  • ekonomisk utbildning från universitet/högskola alternativt annan likvärdig utbildning
  • arbetat med resefrågor inom offentlig verksamhet.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är självgående. Du har hög servicevilja, en god samarbets- och organisationsförmåga och är bra på att skapa och vårda relationer såväl med kollegor som externa kontakter. Du har ett kundorienterat förhållningssätt och stort intresse att vilja utveckla din yrkesmässiga kompetens. Du är pedagogisk och arbetar systematiskt och strukturerat.

Vi erbjuder dig
Tullverket har ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och strävar efter att du som anställd ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos Tullverket får du trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Vi erbjuder ett spännande, utmanade och mångsidigt arbete med möjligheter till utveckling. Med flexibel arbetsplats så finns möjligheter att arbeta hemifrån ett par dagar per vecka, om verksamhetsbehoven så tillåter.

Övrigt
Referensnummer: TV-2024-25321.

Placeringsort: Stockholm

Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas.

Tillträdesdag: 1 april 2025 eller enligt överenskommelse.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket.

Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald.

För mer information och ansökan
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, upphandlingschef Louise Haag Wirsén, tel. 070-424 89 58. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf Persson tel. 040-661 33 21 eller Elisabeth Eriksson tel. 08-405 00 69 och för Saco-S, Katarina Hernhut tel. 08-456 52 65.

Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 12 januari 2025. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan.

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.


Sista Ansökningsdag:
12 januari 2025

Kontakt:
Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, upphandlingschef Louise Haag Wirsén, tel. 070-424 89 58.

För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85.

Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf Persson tel. 040-661 33 21 eller Elisabeth Eriksson tel. 08-405 00 69 och för Saco-S, Katarina Hernhut tel. 08-456 52 65.