Inköpare till Svenska bostäder

På Svenska Bostäder arbetar vi tillsammans för att bygga, utveckla och förvalta hållbara boenden. Med våra unika lägen i Stockholm har vi möjlighet att arbeta för ett tryggt samhälle för Stockholmarna. Hos oss är våra medarbetare engagerade och tar hyresgästernas intressen på allvar. Vi vill att alla ska trivas hos oss och därför erbjuder vi gemenerösa förmåner, flexibla och digitala arbetssätt och har flera kontor i Stockholm.

Vill du, tillsammans med vårt härliga team, vara med i utvecklingen av Svenska Bostäders inköpsarbete? Vill du få möjligheten att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet? Då kanske du är vår nya inköpare!

Ditt uppdrag
Som inköpare på Svenska Bostäder ansvarar du för delar av upphandlingsprocessen och genomför operativa upphandlingar såsom förnyade konkurrensutsättningar. Du bistår de strategiska inköparna i en eller flera kategorifamiljer och övriga inom företaget med inköps- och upphandlingsrelaterade frågor. I ditt uppdrag ingår att ansvara för administration kring upphandlingar och avtal. Kommunikation med interna och externa kunder främst genom att bevaka enhetens funktionsbrevlåda och svara på frågor är en del i ditt arbete.

I uppdraget ingår även att ha systemansvar för på enheten förekommande it-system och samordna enhetsgemensamma aktiviteter.

Beroende kompetens och erfarenhet kan det på sikt finnas möjlighet att genomföra taktiska upphandlingar, marknads- och behovsanalyser och övriga uppgifter som tillhör upphandlingsprocessen.

Du ingår i inköpsenheten på ekonomiavdelningen och rapporterar till inköpschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

  • eftergymnasial utbildning företrädesvis med inriktning teknik, ekonomi eller juridik alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
  • erfarenhet av inköp
  • dokumenterad erfarenhet av att själv använda ett formellt skriftspråk

Det är meriterande om du har:

  • påbyggnadsutbildning inom inköp, offentlig upphandling eller motsvarande
  • tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • kunskap i offentlig upphandling och LOU
  • erfarenhet av att använda upphandlings- och inköpssystem
  • erfarenhet av att tillgodogöra dig skriftlig information, samt tolka och tillämpa avtal

Personliga förmågor
Vi söker dig som är samverkansinriktad med förmåga att skapa förtroendefulla relationer så väl internt som externt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående och har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete. Det krävs ett stort eget driv, en vilja att utvecklas och att du är lösningsinriktad. Vidare ser vi gärna att du är analytisk med förmågan att hantera mer komplexa frågor. Att du är noggrann och lägger stor vikt vid måluppfyllelse och att hålla en hög kvalitetsstandard är en självklarhet.

Eftersom Svenska Bostäder arbetar för samhällsnyttan är det också viktigt att du har ett samhällsengagemang och vill vara i ett sammanhang där vi tillsammans kan göra skillnad.

Vilka är vi?
Inköpsenheten består av åtta personer som tillsammans utvecklar enhetens interna processer genom ständiga förbättringar samt ansvarar för en årlig inköpsvolym på ca 2,5 miljarder kronor. Här arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom t.ex. massage på arbetstid, hälsoundersökningar, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg.

Vi arbetar utifrån de fyra ledorden: resultatorienterade, handlingskraftiga, kommunikativa och lyhörda.

Placeringsort
Din placeringsort är på huvudkontoret i Vällingby. Givetvis tillämpar vi flexibla och digitala arbetssätt och vi har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar möjlighet till distansarbete i ett företag som är utsedd till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Låter detta intressant?
Välkommen med din ansökan via länken senast 11 februari 2024. För mer information är du välkommen att kontakta vår inköpschef Katariina Virkkunen på tel. 08-508 371 09, eller rekryteringskonsult Michaela Kalén på tel. 08-508 117 27.

 Svenska Bostäder bildades 1944 och ägs av Stockholms stad. Tillsammans med vårt dotterbolag Stadsholmen äger och förvaltar vi cirka 28 000 hyreslägenheter och cirka 3900 lokaler. Vi är för närvarande cirka 350 medarbetare. Svenska Bostäder är ett av Sveriges största bostadsbolag och har varit en central aktör i skapandet av det svenska folkhemmet. I närmare 80 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Stockholm.


Sista ansökningsdag:
11 februari 2024

Kontaktpersoner:
Inköpschef Katariina Virkkunen, tel. 08-508 371 09,

Rekryteringskonsult Michaela Kalén,
tel. 08-508 117 27
mikaela.kalen@stockholm.se