Hej Upphandlare med inriktning varor och tjänster!

Nu får du chansen att jobba med upphandling för ett kommunalt bolag i en spännande bransch, där lönsamhet möter rättssäkerhet och minskad klimatpåverkan, på allra bästa sätt. Om du skulle trivas i en roll där du får bidra med kvalitet, samhällsnytta och goda affärer, är vi din framtida arbetsgivare!

Dina arbetsuppgifter

I den här rollen får du möjlighet att verkligen vara där det händer, ute i våra olika verksamheter. Du får både jobba med upphandlingar i varierande storlek men även driva egna projekt för att bidra till vår utveckling som företag. Internt är vi indelade i olika affärsområden och du kommer att vara kontaktperson för någon av dessa. Du får självständigt driva upphandling med inriktning varor och tjänster, jobba med utveckling och vara med och bidra i det strategiska arbetet. En vanlig arbetsdag innebär oftast att det är du som är drivande i olika mötesforum, där du bidrar till att säkerhetsställa en välfungerande samhällsservice till både nytta för medborgare och näringsliv.

Idag är vi cirka 9 vardagshjältar i upphandlings-teamet som tillsammans bidrar till våra värdeord, att vara modiga, schyssta, nära och pålitliga i allt vi gör. Hos oss får du utvecklas och vi välkomnar dina idéer och tankar. Arbetet är flexibelt och du får möjlighet att själv planera din arbetsdag, där du får möjlighet till 40 procent distansarbete. Som team är vi prestigelösa, serviceinriktade och värdesätter ett bra samarbete.

”Det som gör att jag trivs på ESEM är de varierade arbetsuppgifterna, alla utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor i bolaget. Det är ett vänskapligt klimat, alla har sin roll och är viktiga för att vi ska kunna leverera kvalitet till våra kunder ute i samhället” säger Ida Vahlqvist, upphandlare

Utbildning och erfarenhet
Vi letar efter dig som har erfarenhet från att leda projekt och trivs i en roll där du får utvecklas och driva ditt eget arbete framåt. Kanske har du chefserfarenhet, van att driva eget företag eller har någon annan form av ledarerfarenhet. Själva upphandlingsdelarna tänker vi oss att du kan lära dig med rätt nyfikenhet och engagemang. Har du erfarenhet av offentlig upphandling är det positivt, men inget vi kräver. Vi vill gärna att du har en relevant utbildning från högskola eller universitet.

Välkommen till oss!

Har du några frågor om tjänsten eller bara är nyfiken och vill veta mer? Tveka inte att höra av dig till Sofi Engström upphandlingschef. Du når henne på 016-10 61 46 eller sofi.engstrom@esem.se.

Om Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö

Vi är drygt 600 kollegor som på olika sätt ser till att vardagen fungerar för våra invånare i Eskilstuna och Strängnäs. Tillsammans levererar vi hållbara produkter och trygga tjänster med stor nytta och liten miljöpåverkan. Var med på en hållbar miljöresa där dina idéer är betydelsefulla. Som medarbetare på Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö är du med och bygger framtiden!

En del av våra tjänster är säkerhetsklassade och omfattas av säkerhetsprövning, vissa med registerkontroll och svenskt medborgarskap. Innan anställningsavtal kan skrivas lämnar alla ett drogtest. I din anställning kan du komma att krigsplaceras. Krigsplacering innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra under höjd beredskap. Om den tjänst som du sökt till berörs i nuläget informeras du under rekryteringsprocessen, observera att det dock kan förändras med tiden.


Tillträde: 2024-05-01
Ort: Eskilstuna
Sista ansökningsdag: 2024-02-25