Utbildning • 31 januari • Stockholm


Upphandlarens roll är ofta att vara projektledaren för upphandlingen. Kunskaper inom LOU och praxis i all ära men att leda ett upphandlingsprojekt i mål kräver en hel del i övrigt av den som ska leda upphandlingen. Vi ger dig verktygen och metoderna för att leda en upphandling effektivt!

 

 

Kursens syfte är att ge dig kunskap i projektledarens roll och ansvar, att välja projektmodell och ta fram en lämplig projektplan. Du lär dig även att styra projektgruppen effektivt och hur du motiverar projektgruppen/referensgruppen när de saknar tid, engagemang eller förståelse för upphandlingen.

Utbildningen den 31 januari omfattar grundläggande teori om projektledning samt praktiska exempel på hur du som upphandlare bättre kan leda dina upphandlingar. I kursen presenteras konkreta metoder som kan användas för att öka effektiviteten i upphandlingsprojekten.

Kursnivå
Utbildningen vänder sig till såväl nya upphandlare som upphandlare med mer erfarenhet.

Boka din plats till utbildningen redan i dag!
Du anmäler dig enkelt här till höger, eller längre ned på sidan om du använder en mobiltelefon.

Datum: 31 januari 2019
Plats: Hotel Kung Carl, Birger Jarlsgatan 21, Stockholm
Tid: kl. 9.00-16.00

Pris: 5 900 kr exkl. moms
Erbjudande: Vi erbjuder er en mängdrabatt på 900 kr exkl. moms för varje ytterligare deltagare utöver den första. (Gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.)

Frågor? Kontakta oss på bokning@inkopsradet.se

Kursledare

Tomas Näslund har mer än 8 års erfarenhet av projektledning inom offentlig upphandling och strategiskt inköp. Sedan 2016 arbetar Tomas som managementkonsult inom inköp och upphandling hos Ecenea Management.

Han har genomfört cirka 90 offentliga upphandlingar och varit projektledare för projekt inom P2P, e-handel och implementering av upphandlingssystem med tillhörande processarbete.

Tomas har också genomfört över 200 utbildningsuppdrag, kurser och seminarier inom inköp, offentlig upphandling, projektledning, kommunikation och hållbar upphandling. Han har betyget 4,7 av 5 i genomsnitt från sina utbildningsuppdrag.

Kursens innehåll

Projektledning som verktyg för att öka effektivitet i upphandlingsarbetet
• Hur kan projektledning effektivisera upphandlingsarbetet?
• Hur kan en lämplig projektmodell för att leda upphandlingsprojekt se ut?
• Hur kan en lämplig projektplan för upphandlingsprojektet se ut?
Kommunikation
• Jag som Upphandlare saknar mandat i organisationen, hur kan jag styra projektgruppen effektivt?
• Hur kan jag motivera projektgruppen/referensgruppen när de saknar tid, engagemang eller förståelse för upphandlingen?
Upphandlaren som projektledare
• Hur kan jag som Upphandlare leda mina projekt mer effektivt?
• Hur kan jag som Upphandlare arbeta med resurssäkring för att säkerställa att vi har rätt kompetenser i projektgruppen?
Projektrapportering, uppföljning samt struktur
• Hur mäter man effekter av upphandlingar?
• Hur mäter man processeffektivitet i upphandlingsprocessen?
• Hur kan en enkel rapportering av upphandlingsprojekt se ut?

Kursintyg

Efter genomförd utbildning erhåller du Inköpsrådets diplom.

Bokningsvillkor – klicka för att se

Fram till 30 dagar före utbildningens datum går det att avboka helt utan kostnad. Därefter kan platsen fram till 2 dagar innan utbildningens datum kostnadsfritt överlåtas till annan person.

Avbokning och överlåtelse av utbildning måste göras skriftligen via mejl till bokning@inkopsradet.se och blir giltig efter bekräftelse från Inköpsrådet. Vid överlåtelse debiteras avgiften i samband med den först bokade utbildningen.

Kursavgiften betalas mot faktura eller kreditkort. Vid fakturering är betalningsvillkoren 30 dagar. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta med 1,5 procent per månad. Påminnelseavgift om 60 kronor tas ut för varje skickad påminnelse. Fakturering sker i anslutning till bokningen.

Mervärdesskatt 25 procent tillkommer på angivna priser. Fakturering sker från AB Garamond (559023-5221) med bankgiro 5025-6643.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att vid kursledares förhinder eller sjukdom ersätta denne med likvärdig kursledare.

Inköpsrådet förbehåller sig rätten att ställa in kursen vid ett för lågt deltagarantal. Sådant beslut ska meddelas deltagaren senast 20 dagar innan kursens startdatum.

Deltagarlistan blir tillgänglig digitalt för deltagarna på utbildningen. Meddela oss om du inte vill ha ditt namn på deltagarlistan.

Programmet är preliminärt och kan ändras.

Mängdrabatt gäller endast bokning som görs vid ett och samma tillfälle.

Du godkänner att dina uppgifter lagras. Du kan när som helst ta del av, uppdatera och radera de uppgifter du har lämnat genom att kontakta oss. Här kan du läsa om vår Integritets- och personuppgiftspolicy.

Frågor? Kontakta Inköpsrådet på bokning@inkopsradet.se