Vi söker erfaren upphandlare som vill vara med och göra skillnad!

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut
Om arbetsplatsen

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

Arbetsuppgifter

Du kommer tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 30 upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter.

Du kommer till stor del att arbeta med upphandling av olika tjänster inom kommunal omsorg, som t.ex. boende med olika stödinsatser eller öppenvård. Som upphandlare i offentlig sektor har du stor möjlighet att påverka och göra skillnad för många.

Du kommer att genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling, LOU, och driva hela processen från planering till färdigt avtal. Du projektleder processen och till din hjälp har du kompetens internt från förvaltningen och externt från stadens verksamheter som medverkar med sin expertis i de grupper du leder.

Du ansvarar för avtalen under avtalsperioden. En stor och viktigt del i rollen är kontakt och relationsbyggande med leverantörer och beställare. För att trivas i denna roll behöver du ha lätt för att sätta dig in i kundernas situation, möta olika typer av människor och ha en genuin vilja att hitta en bra lösning.

Du bidrar till en positiv laganda, tycker om att bygga och vårda relationer samt ha många kontaktytor. Vi tror att du har ett stort engagemang och är nyfiken samt vill utvecklas, lära dig nytt och även dela med dig av dina kunskaper till andra. Du bidrar till att utveckla vår verksamhet så att vi tillsammans blir ännu bättre.

Kvalifikationer

Du har erfarenhet av att driva och genomföra upphandlingar i offentlig verksamhet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i LOU.

Du har goda projektledaregenskaper där ditt sätt att leda bidrar till att skapa delaktighet och du har förståelse för hur en god affär kan byggas genom att balansera kvalitet mot kostnad med kunden i fokus.

Du har erfarenhet av och trivs med att driva flera parallella projekt samtidigt och har vana att leda i sammanhang med många olika intressenter.

Du är trygg i dig själv och förtroendeingivande. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov.

Du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp/upphandling, juridik, HR, ekonomi eller annan som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet krävs.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2019-08-11
Referensnummer: A891362

Kontakt

Kontaktperson
Marie Lindqvist
Enhetschef Upphandling
031-366 37 14

Fackliga företrädare
Cecilia Wannebo
Vision
031-366 37 67
Charlotta Ståhlberg
SACO
031-366 37 61
Maja Ohlsson
SACO
031-366 37 96

Övrigt

Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du
ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor,
förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.

Då det är semestertider har vi lite begränsade möjligheter att svara på frågor. Enhetschef Marie är åter 29 juli, dock finns fackliga representanter på plats merparten av annonseringstiden.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.

Sista ansökningsdag
2019-08-11
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut