Upphandlare till MittSverige Vatten & Avfall

Vill du bli en vardagshjälte?

På MittSverige Vatten & Avfall arbetar vi för ett hållbart samhälle. Vår ständiga närvaro hos natur och människor gör att vi har ett stort ansvar och en viktig roll för ett fungerande kretslopp. I våra tre ägarkommuner Sundsvall, Timrå och Nordanstig bor över 120 000 invånare. Det är för dem, men kanske ännu mer tillsammans med dem, vi arbetar för att driva, utveckla, och bidra med kunskap inom vatten- och avfallsfrågor. Alltid med hållbarhet och miljö i fokus. Våra värdeord – mod, öppenhet och helhetssyn – ska alltid genomsyra verksamheten.

Vår upphandlare kommer att gå i pension under våren 2018 och vi söker nu en driven och engagerad ersättare. Enheten upphandling ingår i avdelningen verksamhetsstöd som är en av MittSverige Vatten & Avfalls fyra avdelningar. Inom upphandling arbetar idag en upphandlingsansvarig och en upphandlare.

I verksamhetsstöd ingår även enheterna ekonomi, HR, IT, verksamhetsutveckling, fordon, kontor, säkerhets- och försäkringsfrågor samt administrativ internservice.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta som upphandlare. I rollen bidrar du aktivt till att uppnå företagets gemensamma mål och tar ansvar för att uppgifter utförs skickligt och effektivt med gott värdskap.

  • Ansvara för flera parallella upphandlingar
  •  Delaktig i hela inköpsprocessen, från behov till uppföljning
  •  Delaktig i utvecklingen av inköpsprocessen
  • Samarbeta och stödja verksamheten i avtal- och upphandlingsmässiga frågor
  •  Ha god förståelse för den tekniska verksamheten och dess hållbara samhällsnytta
  • Samarbeta både inom och utanför kommunkoncernen gällande upphandlingar och inköpsprocessen

Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom inköp/upphandling eller teknisk försäljning. Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, ekonomi, juridik eller motsvarande. Vidare har du god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska då rollen ställer höga krav på förmåga att samarbeta, skapa goda relationer och hantera kontrakt. Du har goda kunskaper i Office-paketet.

Det är meriterande om du har:

  • Kunskap om lagar inom offentlig upphandling LOU/LUF
  • Kunskap inom branschregelverk såsom AB, ABT och ABK
  • Erfarenhet inom teknisk verksamhet
  • Erfarenhet av upphandlingssystem

Som person är du självgående, drivande och proaktiv med god ekonomisk förståelse. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, analytisk och har ett strukturerat arbetssätt. Vidare så är du serviceinriktad och ditt arbete präglas av engagemang. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett stabilt kommunalt bolag. Inom verksamheten finns en hög kompetens och en vilja att vårda samhället ur ett hållbart perspektiv med miljön i fokus. Vårt engagemang återspeglar sig i den stolthet och anda som finns bland våra medarbetare.

Utöver detta bedriver vi även ett aktivt hälsoarbete.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist, Benitha Berg, tfn 060-19 16 38.

Fackliga företrädare
Lennart Anderson, Ledarna, tfn 070-375 11 10.
Lars-Erik Löfdahl, Vision, tfn 070-399 95 36.

Övrigt

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi välkomnar arbetssökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vår målsättning är att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetare har möjlighet att utvecklas och växa i sin roll.

Drogtest är obligatoriskt vid nyanställning samt en enklare hälsoundersökning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten att klicka på ”sök jobbet” i denna annons. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sista ansökningsdag 2017-12-03.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök senast 2017-12-03