Upphandlare med ansvar för kategori IT

Är du vår nästa kollega som trivs med ditt yrkesval, kan bidra med kunskap, en rejäl arbetsinsats och är beredd att satsa på ditt uppdrag?

Vi söker

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik, eller motsvarande och minst två års erfarenhet av offentlig upphandling. Erfarenhet av projektledning och goda kunskaper inom IT-området är meriterande. Körkort B är ett krav då tjänsten innebär resor inom regionen.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig möjlighet till ett brett arbetsområde med stora kontaktytor. Du får ansvara för hela upphandlingsprocessen och avtalsuppföljningen och har stora möjligheter att påverka ditt arbete för att nå ett gott resultat. Du kommer att arbeta nära verksamheten och framförallt regionens IT-centrum. Område inköp har stor kompetens, ett gott arbetsklimat och våra uppdragsgivare ser oss som en självklar partner.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan vara aktuell.

Det här får du arbeta med

Du kommer få arbeta med att:
– driva upphandlingsprojekt och formulera avtal
– vara konsultativt stöd till verksamheter i upphandlings- och avtalsfrågor.

För att du ska trivas hos oss

För att trivas hos oss är du trygg i dig själv och i din yrkesroll samt behåller ett realistiskt perspektiv och rätt fokus i situationer som kan upplevas pressande. Du har ett professionellt arbetssätt, tar eget ansvar i ditt arbete och driver arbetet framåt inom de ramar som finns, men vi ser även gärna att du är kreativ i ditt tankesätt. För dig är det viktigt att se resultat och alltid slutföra dina projekt.

Vår arbetsgrupp utmärks av arbetsglädje och gott samarbete och vi tror att även du kommer att bidra till att både sprida en positiv attityd i gruppen men även i relationen med våra kunder.
Vi ser att du, precis som vårt team, har starkt kundfokus och är tillmötesgående. Vidare strävar du efter att skapa engagemang och delaktighet i dina projekt och du gör vad du kan för att nå ett gott resultat. Vi förväntar oss att du planerar, organiserar samt prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och finns där för verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och strävar efter mångfald och jämställdhet.

Så här gör du om du är intresserad

För mer information om tjänsten kontakta gärna inköpschef Carina Mattsson, 0767 243 996 eller teamledare Henny Nordin 0725-532 463. Facklig kontaktperson för Vision är Carina Einarsson Jonsson, 070-342 43 98.

Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 2019-05-03.

Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Område inköp har 23 medarbetare och upphandlar varor och tjänster för cirka 1,6 miljarder kronor per år. Vår verksamhetsidé är att genom samverkan, tillgänglighet och kompetens vara kundens trygga och naturliga samarbetspartner inom vårt verksamhetsområde. Bra affärer är ett ledord för vår verksamhet.

Sista ansökningsdag 2019-05-03