Entreprenadupphandlare till Botkyrka kommun

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Arbetsuppgifter

Upphandlingsenheten vid Kommunledningsförvaltningen ansvarar för att genomföra samtliga upphandlingar åt kommunens förvaltningar. Vår verksamhet bedrivs med tydligt kundfokus. Som stöd i upphandlingsarbetet använder vi oss av TendSign, ett webbaserat upphandlingssystem, och har påbörjat arbetet med att införa elektronisk handel. Vår uppgift är att utveckla och strategiskt hantera den sammanlagda inköpsvolymen som för kommunen uppgår till cirka 2,3 miljarder. Upphandlingsenheten har idag 22 medarbetare, som tillsammans driver och utvecklar upphandlings- och inköpsverksamheten med målet att vara en spjutspets i den offentliga upphandlingen.

Vi har infört kategoriansvar som innebär att vi fördjupar oss inom respektive kategori för att jobba mer proaktivt gentemot våra kunder med ett helhetsperspektiv. Vi söker nu en kategoriansvarig Upphandlare/ Entreprenadupphandlare till den centrala upphandlingsenheten med inriktning mot tekniska konsulter, mark-, drift- och underhållsentreprenader. Du ingår i en grupp om tre entreprenadupphandlare som ska framförallt stödja Samhällsbyggnadsförvaltningen och Tekniska förvaltningen i deras upphandlingar.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
– Att leda och genomföra upphandlingar i samarbete med berörd verksamhet.
– Att ansvara för, förvalta och följa upp tecknade avtal inom ditt ansvarsområde.
– Att utveckla kommunens arbete kring upphandling och uppföljning i samarbete med vår avtalscontroller.
– Att ge råd och stöd i upphandlings- och avropsfrågor.

Vi arbetar konsultativt och värdesätter kvalitet och serviceanda. Vi arbetar i projektform tillsammans med uppdragsgivaren. Du kommer också delta i interna utvecklingsprojekt.

Kvalifikationer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är mål- och resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad i ditt arbete och att kunna vara flexibel för att hantera ändrade förutsättningar.

Arbetsplatsen

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

 

Arbetsform

Tillsvidareanställning

Erfarenhet: Erfarenhet krävs

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Varaktighet: Tillsvidare

Antal platser: 1

Kontaktperson(er)

Peter Norén, Upphandlingschef

Mobil: 0702345705, Telefon: 0702345705

E-post: peter.noren@botkyrka.se

Annika Wärnsäter, HR-specialist, Telefon: 070-188 69 46

Facklig(a) företrädare

Peter Lindell , Facklig företrädare Vision

Telefon: 072-5532910

E-post: peter.lindell@fv.vision.se

Sista ansökningsdatum: 2019-10-27

Ange referensnummer: KS/2019:659

Vår ledstjärna är Medborgarens fokus. Allt vi gör ska bidra till platsen Botkyrka och till dem som lever och verkar här. Botkyrkaborna är medskapare i all utveckling inom kommunen och vi möter de behov som finns genom att leva våra värdeord; öppna, ansvarstagande, modiga och energiska. Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Välkommen att göra skillnad för medborgarna i Botkyrka. Tillsammans når vi resultat. Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdatum: 2019-10-27
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut