Transportstyrelsen söker Inköpare med inriktning e-handel

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb. Vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt.

Om jobbet

Vill du vara med och genomföra och samordna myndighetens inköp tillsammans med duktiga och erfarna kollegor? Då är det här en tjänst för dig! Inköpsenheten består idag av fem upphandlare, sex inköpare, en jurist och en chef för enheten som i nära samarbete med kollegor i övriga verksamheten genomför affärsmässigt bra inköp. Tjänsten är inom avdelningen Ekonomi med placering på myndighetens huvudkontor i Norrköping där merparten av inköpsenhetens medarbetare är placerade, fyra medarbetare är placerade i Örebro.

Under 2018 kommer myndigheten att upphandla en ny tjänst inom e-handel för de beställningar som görs från befintliga avtal. Du kommer att vara delaktig i projektet samt medverka under införandet. Du kommer vara inköpsenhetens medarbetare som är inriktad mot e-handel. Efter införande av ny tjänst kommer du i dialog med myndighetens olika avdelningar (med stöd från medarbetare som arbetar med förvaltning av systemstödet) vara drivande och utveckla hur myndigheten använder tjänsten. Du deltar dessutom i viss förvaltningen av tjänsten.

Inköpare på Transportstyrelsen genomför främst avrop från befintliga avtal som är skapade av upphandlare (eller centrala ramavtal för statliga myndigheter) och direktupphandlingar.

Du kommer att:

  • arbeta med leverantörsanslutningar
  • förvalta befintliga leverantörer (exempelvis produkturval, prislistor)
  • löpande ha kontakt med leverantörer i e-handelsfrågor
  • internt utbilda användare av tjänsten
  • utforma rutiner för tjänstebeställningar
  • följa upp genomförda inköp

Till viss del kommer du även att:

  • självständigt driva och genomföra operativt inköpsarbete för Transportstyrelsens olika verksamheter
  • genomföra inköp från befintliga ramavtal
  • genomföra direktupphandlingar
  • arbeta med löpande avtalsförvaltning och ansvara för ett eller flera avtalsområden
  • vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp
  • arbeta med uppföljning inom inköpsområdet

Om du ska trivas hos oss…

…behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter

Du måste ha

  • relevant eftergymnasial utbildning exempelvis med inriktning mot juridik, inköp/upphandling, It eller ekonomi.
  • erfarenhet av att som inköpsresurs genomfört inköp inom offentlig eller privat sektor
  • god kunskap i Microsoft Office
  • god förmåga att utrycka dig väl på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du också har

  • erfarenhet av att som inköpsresurs arbetat med e-handel (exempelvis deltagit vid införande, arbetat med inköpsnära förvaltning eller utbildat användare)
  • erfarenhet av att ta fram och genomföra utbildningar (internt eller externt)
  • erfarenhet av att leda projekt

Vi vill att du

  • har en god pedagogisk förmåga
  • har hög grad av servicekänsla
  • har hög integritet
  • har god fallenhet för att strukturera och arbeta på ett affärsmässigt sätt
  • har förmåga att arbeta drivande och självständigt under eget ansvar
  • är en flexibel person som har lätt för att arbeta tillsammans med andra
  • är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalitet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Vissa resor kan förekomma framför allt till myndighetens kontor i Örebro. Vi vill att du börjar så fort som möjligt.

Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta
Kristina Portugués, chef för inköpsenheten på 010 – 495 42 10

Saco, Björn Dilton och ST, Annika Ohlsson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. 

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 4 april 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-1071. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Ansök senast 2018-04-04
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut