Svealandstrafiken söker operativ upphandlare

Svealandstrafiken AB (tidigare AB Västerås Lokaltrafik) utför den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Västmanland. Vi gör detta i egen regi eller via någon av de underentreprenörer vi har ramavtal med. Svealandstrafiken AB finns idag representerade i Västerås, Fagersta, Köping och Sala. Från den 1 januari 2018 ägs bolaget gemensamt av Region Västmanland och Region Örebro län. 

Framöver kommer bolagets säte att vara i Västerås, dock kommer bolaget att ha betydande verksamheter i båda länen med tyngdpunkt på Västerås och Örebro. Från och med hösten 2019 kommer Svealandstrafiken AB att trafikera stadstrafiken i Örebro samt regiontrafik som utgår från bussdepåerna i Örebro och Odensbacken.

Svealandstrafiken AB söker Upphandlare!

Svealandstrafiken AB är i en expansiv utvecklingsfas och behöver utöka sin upphandlingsfunktion. Arbetsuppgifterna består av att arbeta med operativt upphandlingsarbete med huvudfokus inom den fordonstekniska avdelningen, men då Svealandstrafikens upphandlingsområde är brett finns det möjlighet till variation. Du förväntas självständigt planera, genomföra och utvärdera varu- och tjänsteupphandlingar. Du kommer att arbeta i hela inköpskedjan dvs. genomföra marknadsundersökning och sammanställa förfrågningsunderlag samt ansvara för förvaltning och uppföljning av avtal i nära samarbete med verksamheten. Arbetet kommer att innehålla resor främst mellan Örebro och Västerås.

Kvalifikationer
  • Högskoleutbildning inom för tjänsten relevanta områden (juridik, ekonomi, teknik) eller 2-årig eftergymnasial utbildning med inriktning på upphandling. Alternativt har du motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
  • Minst ett års aktuell erfarenhet av arbete med strategiskt inköp eller upphandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig verksamhet.
  • Kunskaper om regelverket kring offentlig upphandling och då främst Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF)
  • Mycket goda datakunskaper i MS Officepaket
  • Tekniskt intresse alt. kunskap
Meriterande
  • Kunskap eller erfarenhet inom hållbar utveckling, miljö
  • Erfarenhet av TendSign eller annat upphandlingsverktyg
  • Erfarenhet från inköp inom fordonsteknisk bransch

För att trivas hos oss vill vi att du;

  • Är serviceinriktad och kan ge kvalificerat upphandlingsstöd
  • Är analytisk och lösningsfokuserad och arbetar strukturerat
  • Är prestigelös och kan växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad
  • Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och i tal med fördel på engelska
  • Har en förmåga att driva arbetet framåt med uthållighet för att nå bolagets mål och uppsatta deadlines
  • Är en lagspelare som motiverar ditt lag

Körkort klass B – Bil.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga förmågorna.

Anställningsvillkor & Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Vi tillämpar månadslön med individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är i första hand Örebro. Ange referens: Avtal och Upphandling.

Är det dig vi söker?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Skicka in din ansökan via knappen ”Sök jobbet” i denna annons.

Välkommen med din ansökan senast den 30 september 2018.

Kontaktpersoner

Chef Upphandling Martina Lindblom Alanko, 019-760 63 50

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.

 

Sista ansökningsdag: 2018-09-30