Strategisk inköpare till Svenska Bostäder

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

På Svenska Bostäder jobbar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor. Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. 2017 utsågs vi till en av Sveriges bästa arbetsplatser och vi kan erbjuda dig ett varierat arbete med bra förmåner.

Vi söker nu en inköpare som vill bli en del av oss. Inköpsenheten hos AB Svenska Bostäder består idag av 8 personer.

Vill du vara en del av vårt härliga team och har dokumenterad erfarenhet från offentlig upphandling så är detta arbete något för dig. 

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:

  • ansvara för ett antal avtalskategorier. Ansvaret sträcker sig från behovsanalys, projektleda kravställningsprocessen, fastställande av upphandlingsunderlag, genomförande av upphandling och utvärdering. I vissa fall även att vara delaktig i implementering av slutligt upphandlingsresultat/avtalspart. 
  • hantera löpande leverantörs- och avtalsuppföljning som i stor utsträckning sker IT-systemmässigt men även koordinerat med våra beställarfunktioner. 
  • vara delansvarig för vårt inköpssystem och vår leverantörsportal. 
  • genomföra internutbildningar för våra anställda i vårt Inköpssystem LYRA, dels vid uppdateringar av systemet men också som repetitionsutbildningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • högskoleutbildning med inriktning på teknik, ekonomi och juridik alt annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
  • minst tre års erfarenhet av arbete som offentlig inköpare/upphandlare
  • goda kunskaper inom LOU
  • kunskaper om fastighetsförvaltning och byggprocess
  • erfarenheter från branschvillkor som AFF, AB, ABT och ABK
  • dokumenterad erfarenhet från IT-system kopplade till inköp

Meriterande för tjänsten är:

  • erfarenhet från projektledning

Som person söker vi dig som är samarbetsinriktad och har kommunikativ förmåga. Du är analytisk och har ett strategiskt förhållningssätt.

Vidare är du självgående och strukturerad i ditt arbete.

Eftersom AB Svenska Bostäder arbetar för samhällsnyttan är det viktigt att anställda har ett samhällsengagemang och vill vara i ett sammanhang där vi tillsammans kan göra skillnad.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Placering: Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Vällingby
Sista ansökningsdag: 25/2 2019

Svenska Bostäder bildades 1944 och ägs av Stockholms stad. Hos oss bor 56 000 stockholmare i någon av våra drygt 26 500 hyreslägenheter. Vi äger och förvaltar cirka 4 100 kommersiella lokaler. Vi är cirka 320 medarbetare och har vårt huvudkontor i Vällingby Centrum. Svenska Bostäder är ett av Sveriges största bostadsbolag och har varit en central aktör i skapandet av det svenska folkhemmet. I över 70 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Stockholm.

Kontaktperson
Lina Bergström, HR-konsult, lina.bergstrom@svenskabostader.se

Bo Nordlin

Om Bo Nordlin

Grundare och chefredaktör för Inköpsrådet. Bo Nordlin har även grundat Upphandling24 och varit dess chefredaktör fram till september 2015.

Sista ansökningsdag 25 februari 2019
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut