Stenungsund söker upphandlare med erfarenhet inom juridik och/eller IT

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 26000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Sektor Stödfunktioner är en kommungemensam funktion som skall underlätta och effektivisera för verksamheterna. Här ingår bland annat ekonomi, personal, kansli, kommunikation, fastighet och måltid.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i hela anskaffningsprocessen och kommunens utvecklingsarbete av inköpsprocessen. Du arbetar dels med upphandlingsärenden som omfattar allt från marknadsanalys, upprättande av upphandlingsdokument tillsammans med kravställare, till publicering av upphandling, utvärdering och avtalsuppföljning. Du kommer att genomföra konkurrensutsättningar från ramavtal samt upphandlingar för kommunens verksamheter, bolag och andra samverkanspartners. Du arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån juridiska och affärsmässiga aspekter.

Upphandlingarna genomförs på ett affärsmässigt och effektivt sätt med fokus på det som skapar mervärde för kommunens verksamhet.

Upphandlingsenheten är inne i ett förändringsskede som kännetecknas av ständiga förbättringar och nytänkande där du kommer beredas stora möjligheter till delaktighet och egen utveckling.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar och/eller förnyade konkurrensutsättningar inom offentlig verksamhet som omfattas av LOU.
• Goda kunskaper inom LOU.
• Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Det är meriterande om den sökande har en bakgrund som jurist och/eller har erfarenhet av upphandling inom ett eller flera IT relaterade områden.

Meriterande är också om den sökande, sedan tidigare, har erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och/eller E-handelsverktyget Visma Proceedo (WINST).

Profil

Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Upphandlingsenheten är en liten grupp och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetslivserfarenhet

Upphandlare: erfarenhet efterfrågas

Om lön

Månadslön Individuell lönesättning.

Om anställningsvillkor

Heltid. Dagtid.

Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Vi kommer genomföra intervjuer och behandla ansökningar löpande. .

Kontaktinformation

Kontaktpersoner; Ida Sundvakt, Upphandlingschef, Telefonnummer: 0303-732670 eller mail: ida.sundvakt@stenungund.se

Fackliga kontaktpersoner; De fackliga förbunden nås via kommunens växel, Telefonnummer: 0303-73 00 00

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut