Statens Veterinärmedicinska anstalt söker inköpare

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Statens veterinärmedicinska anstalt (SVA) är en expertmyndighet med beredskapsuppdrag under Näringsdepartementet. SVA:s verksamhetsidé är att främja djurs och människors hälsa, svensk djurhållning och vår miljö genom diagnostik, forskning, beredskap och kunskapskommunikation. Vi är cirka 350 anställda och finns på Ultunaområdet, Uppsala. 

SVA har idag en upphandlings-och inköpsavdelning som är centralt placerad inom myndigheten. Vi består av 3 personer och vi ansvarar för SVA:s alla upphandlingar och inköp. Vår verksamhet styrs av att göra bra affärer och de mervärden det skapar i form av hög kvalitet och minskade kostnader. Vi vet att vi kan göra skillnad genom att ställa långtgående krav när det gäller t.ex. miljö och sociala hänsyn.

Vi söker nu en driven och utåtriktad person till vårt team. Som vår inköpare kommer du att jobba med interna och externa kontakter. Du kommer att få ta emot beställningar från SVA:s personal i vårt elektroniska beställningssystem och sedan lägga beställningarna till de externa leverantörerna. I tjänsten ingår bevakning av hela inköpsprocessen från beställning till leverans och uppföljning. Våra leverantörer finns över hela världen så ibland pratar och skriver vi på engelska.

Vi använder affärssystemet IFS och dess inköpsmodul e-Buyer. Arbetet med E-handel sker i nära samarbete med ekonomiavdelningen och vårt centralförråd. I tjänsten ingår ibland att utbilda SVA:s personal i hur man använder e-Buyer och att vara behjälplig med frågor som rör inköp.

Då vi också gör upphandlingar ingår det i tjänsten att ibland stödja upphandlarna med statistik och annan viktig information som vi kan behöva för att upphandlingsarbetet ska bli så effektivt som möjligt. Beroende på hur verksamheten utvecklas och om du är intresserad, finns möjlighet att i framtiden själv genomföra egna upphandlingar.

Vi söker dig som har erfarenhet av inköpsarbete och som har intresse av att utveckla inköpsprocesser och verktyg som stöder dessa. Vi tror att du har en utbildning inom inköp eller annan lämplig utbildning och att du har goda IT-kunskaper. Du ska ha en förmåga att uttrycka dig lättförståeligt i tal och skrift både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i offentlig sektor och har intresse och erfarenhet av upphandling och Lagen om Offentlig upphandling.

Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och räknar med att du är självgående, van att ta initiativ, strukturerad och samtidigt har du lätt för att samarbeta med andra och skapa kontakter.

Vid frågor om tjänsten, kontakta upphandlingschef Peter Svensson eller HR-specialist Susanne Östling. Facklig företrädare för SACO är Magnus Thelander, för ST är Carina Pettersson och för SEKO Theres Andersson. Samtliga nås via e-mail: fornamn.efernamn@sva.se eller via växel 018-67 40 00.

Inför rekryteringsarbetet har SVA tagit en medveten aktiv ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Välkommen med din ansökan senast onsdagen den 18 april 2018.

Låter det här intressant? Du söker tjänsten genom att fylla i dina uppgifter på formuläret längst ner på denna sida. Skicka med ett personligt brev och ditt CV genom att bifoga Word-dokument eller PDF-fil från din dator. Bifogade filer får vara maximalt 20 Mb.

Fyll sedan i dina personuppgifter i formuläret och skicka ansökan. Observera att fälten med * är obligatoriska att fylla i men vi vill att du fyller i samtliga fält för att kunna behandla din ansökan på bästa sätt.

När du skickat din ansökan kommer en bekräftelse på att din ansökan mottagits visas. Inom kort får du också en bekräftelse till den e-postadress som du har angivit.

SVA är en myndighet vilket innebär att alla meddelanden som skickas till oss blir allmänna handlingar.

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut