Smedjebackens kommun söker vikarierande upphandlare

Ekonomiavdelningen är kommunstyrelsens organ för att hantera kommunens övergripande ekonomi- och finansfrågor. Ekonomiavdelningen svarar för kommunens ekonomiadministration, såsom löpande redovisning, bokslut, finansförvaltning och bevakning av kundfordringar. Avdelningen samordnar också kommunens budget-, uppföljnings- och årsredovisningsarbete. Upphandlingsfunktionen organiseras också under ekonomiavdelningen.

Läs mer på smedjebacken.se

Uppdraget
Ekonomi- och upphandlingsavdelningen är en del av kommunstyrelsen. Vi söker nu en vikarierande upphandlare under tiden ordinarie upphandlare går in i ett e-handelsprojekt som löper t.o.m. 2018-12-31.

Som upphandlare kommer du att få ett självständigt, omväxlande och stimulerande arbete. Upphandlingsteamet består av två personer och ni kommer att arbeta mot alla delar av organisationen inklusive dotterbolagen.

Arbetet innebär att ha en projektledande och konsultativ roll gällande avtal, upphandlingsfrågor samt de upphandlingar avdelningen ansvarar för. Arbetet innefattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument i samarbete med beställare, annonsering, utvärdering av inkomna anbud, förhandling och avtalsskrivning till att delta i uppföljning och förvaltning av avtal i vår avtalsdatabas. Som upphandlingsverktyg använder vi E-avrop.

Då Smedjebacken är en Eko kommun arbetar vi aktivt med frågor kring miljön, samt ekonomisk-, ekologisk- och social hållbar utveckling

Vad vi söker

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling, då du kommer att arbeta både med LOU, LUF samt med kvalitetssäkring av Entreprenad-upphandlingar. Vi ser det som en fördel om du också har kunskaper inom AF, AMA, AB04, ABT 06 och ABK 09.

Vi förutsätter att du har eftergymnasial utbildning som är relevant för området, samt dokumenterade kunskaper inom olika delar av upphandlingsområdet. Meriterande om du är intresserad av upphandlingsjuridik och följer viktiga domslut. Det är viktigt att du kan ta egna beslut och att du är noggrann i ditt arbete.

För att trivas hos oss uppskattar du en varierad arbetssituation där du är drivande och kan prioritera mellan flera olika arbetsuppgifter. Trivs i samarbete med andra men har också förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hitta lösningar

Personliga egenskaper

  • Du är serviceinriktad, kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
  • Som person är du även positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning, samt har lätt att samarbeta med olika aktörer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Referenser uppges.
  • Du vill utvecklas som person samt vara delaktig i utvecklingen av Smedjebackens fortsatta upphandlingsarbete.

Vad vi erbjuder

Vi vill kunna erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare. Och eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till våra nyanställda som erbjuds en tillsvidareanställning. Vi vill ha en frisk personal som är aktiva och därför tror vi att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare helt enkelt.

Ange gärna löneanspråk i din ansökan

Kontakt

Annelie Johansson, Koncernekonomichef, Telefonnummer: 0240-66 01 47
Helené Nyman, Vision, Telefonnummer: 0240-66 02 16

Välkommen in med din ansökan senast 20 december!