Statens inköpscentral söker områdesansvarig för ”Stöd”

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Har du praktisk erfarenhet av upphandling och avtalshantering? Trivs du i en roll där du får både förvalta avtal och ge stöd till kollegor, kunder och leverantörer?  

Då kan vi erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete på enheten för ramavtalsförvaltning.  Vi är 20 kompetenta medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi växer och behöver bli fler.  

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar avtal inom ett 40-tal avtalsområden med 730 leverantörer.  Vi förvaltar över 1 900 ramavtal som föregående år omsatte 13,6 miljarder inom allt från glasögon, kontorsmateriel och hotell till IT-drift, servrar och mobiltelefoner.

Syftet med verksamheten är att tillhandahålla samordnade ramavtal för andra myndigheter och därigenom åstadkomma besparingar. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att erbjudna ramavtal blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Områdesansvarig för området Stöd     

Ansvaret som områdesansvarig kombineras med eget förvaltningsarbete. Som områdesansvarig rapporterar du till enhetschefen och utgör ett stöd till samtliga medarbetare på enheten inom ansvarsområdet stöd.

Områdesansvarigs huvudsakliga uppgifter är att ge stöd till ramavtalsförvaltare och då i rollen som stödjande resurs vid seminarier, framtagande av mallar och formuleringar av svar till våra kunder och leverantörer. Du planerar, samordnar och koordinerar stödjande aktiviteter för våra kunder och leverantörer. Vi ger stöd och hjälp till både stora och små myndigheter.  Du initierar även stödinsatser för medarbetare inom enheten. Du samverkar över enhetsgränserna inom avdelningen så att alla aspekter av processen blir belysta. Då vi periodvis är mycket belastade har du också rollen att planera resurserna inom området och även vara beredd att ”kliva in” i det operativa förvaltningsarbetet. 

I arbetsuppgiften ingår även förvaltning av egna ramavtal. För att ständigt utvecklas och effektivisera våra processer ingår det att utveckla rutiner och mallar inom området.

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har jur. kand/juristexamen (180 p/270 hp) och flera års erfarenhet av upphandlingsarbete och praktisk hantering av avtal och leverantörer.

Dessutom vill vi att du har mycket god kunskap om Lagen om offentlig upphandling, avtalsrätt och andra lagar som är relevanta för verksamheten.

Som person är du drivande, prestigelös och har lätt att samarbeta. Du har även mycket god kommunikationsförmåga. Du är van att tala inför stora grupper och att kommunicera på ett pedagogiskt sätt.  Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information & Ansökan

Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär eller via knappen ”Sök jobbet” i denna annons. Vi ser gärna att både CV och personligt brev inkluderas i ansökan.

Märk ansökan med dnr 2.2.2 -10901-18.

Sista ansökningsdag är den 20 januari 2019. 

Kontaktpersoner

Zofia Sola, chef Enheten för ramavtalsförvaltning, tel: 08-700 07 48 mobil: 070-891 65 30 
Karin Edstrand, SACO-S, tel: 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, tel: 08-700 07 88

Sista ansökningsdag 20 januari 2019
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut