Nacka söker E-handelsadministratör till inköpsenheten

Nacka kommun, inköpsenheten

Inköpsenheten leder och driver på ett projektorienterat och konsultativt sätt alla kommunens upphandlingar tillsammans med chefer och medarbetare. Du kommer att ansvara för att identifiera ökade värden samt driva affärsmässigheten och de kommersiella aspekterna ute i verksamheten. I uppdraget ingår allt från att bidra i tidigt skede i kravspecifikationen till att driva upphandlingsprocessen samt att delta i leverans- och uppföljningsprocesserna för att säkerställa att Nacka gör kommersiellt bra affärer. I detta inkluderas att ta fram kategori- och inköpsstrategier för olika områden och enskilda upphandlingar. Hos oss ingår du och utvecklas i ett kompetent och flexibelt team som utvecklas och har en strategisk roll i Nackas framtida utveckling som sker tillsammans med våra leverantörer.

Vi söker dig som brinner för e-handel och service!

Nu vill vi att du kommer och bidrar till vår utvecklingsresa inom e-handelsområdet i Nacka kommun.

I denna spännande tid när Nacka bygger stad söker vi dig ambitiösa och affärsmässiga e-handelsadministratör. Du har nu chansen att få bidra i utvecklingen av våra e-handelsaffärer för att vi på bästa sätt ska ge maximal nytta för medborgarnas skattekronor.

Arbetsbeskrivning 
Nu har du möjligheten att få utvecklas inom e-handelsområdet tillsammans med ett härligt gäng i Nacka Kommun. Du kommer som e-handelsadministratör att arbeta tillsammans med våra inköpare och vår e-handelansvarig för att utveckla e-handelsområdet. Du kommer även att ansluta nya leverantörer i inköpssystemet (Proceedo), arbeta med telefon och mailsupport för att stötta våra användare med e-handel, övervaka inköp- och fakturaflödet samt avvikelser i e-handelsfunktionen. Utöver detta arbetar du med administration kring kataloger, behörigheter, användare och leveransadresser. Du kommer även att få möjligheten att utföra utbildningar både internt och externt hos våra beställare.

Tjänsten är placerad vid inköpsenheten i Nacka stadshus. Du får sjutton kollegor som bland annat ansvarar för att kategoristyrt driva alla upphandlingar tillsammans med verksamheten i enlighet med kommunens inköpsprocess och där e-handel är en viktig del av procure-2-pay-processen. Du rapporterar till inköpschefen som har mångårig erfarenhet av inköpsverksamhet i privat och offentlig sektor.

Kvalifikationer

  • Utbildning på minst gymnasienivå
  • Goda erfarenheter i Officepaketet
  • Erfarenhet av att ha arbetat med e-handel och elektroniska flöden
  • Grundläggande kunskaper i inköp
  • Du bör ha goda kunskaper inom IT
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande

  • Erfarenhet av att ha arbetat i Visma Proceedo eller liknande system
  • Goda kunskaper i engelska

Vidare ser vi att du som person är analytisk och logiskt lagd samt har hög egen drivkraft. Du är strukturerad och noggrann för att på bästa sätt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i en stöttande och supportande roll då arbetet som e-handelsadministratör förutsätter mycket kontakter både internt och externt. Det kräver att du är utåtriktad och en lyhörd relationsbyggare med en god samarbetsförmåga.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig en möjlighet att få vara med på en spännande resa i en utvecklande tjänst i en av Sveriges mest expansiva kommuner. Du kommer även få möjlighet att arbeta i en bred roll med många kontaktytor inom en kommun som har många intressanta utmaningar och stora utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling inom inköp och offentlig upphandling. Vi vill gärna träffa dig som ser fram emot att arbeta i en kommun som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Vi ska vara bäst i Sverige på att vara kommun även när vi växer och du kan bli central för oss i arbetet att bygga stad.

Ansökan och anställning

Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Skicka in din ansökan via knappen ”Sök jobbet” i denna annons.

Sista ansökningsdag är den 20 augusti 2018. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Information
Sebastian Nordgren, enhetschef, 08-7189160

 

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

 

Sista ansökningsdag: 2018-08-20



Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Löneform: Månadslön
Antal lediga befattningar: 1
Sysselsättningsgrad: 100 %
Ort: Nacka
Län: Stockholms län
Referensnummer: 2018/528