Inköpssamordnare E-handel

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Ambitiös vän av ordning sökes till vår upphandlingsenhet! Är du en van administratör med erfarenhet av inköpssystem som längtar efter mer ansvar och möjligheten att påverka din yrkesroll? Då kanske vi har en tjänst som passar dig?

Vi arbetar med offentlig upphandling och lägger stor vikt vid att förvalta skatte­medel på bästa sätt. Rollen som inköpssamordnare E-handel innebär att du kommer att vara involverad i hela processflödet hos oss, vilket förutsätter att du tycker om att arbeta med siffror och att ha ordning och reda. Rent praktiskt arbetar du framförallt i webbaserade sys­tem och vi tror att du är van att navigera olika inköps- och fakturahanteringssystem. Du kommer både att fungera som intern support vad gäller ordermatchning och inköp samt utbilda användare. I rollen ingår även att vara upphandlingsenhetens länk till ekonomienheten gällande avtal och fakturafrågor. Då detta är en helt ny tjänst hos oss går rollen att påverka och förändra i takt med hur vår verksamhet utvecklas.

Vi tror att du trivs i en kommunikativ och utåtriktad roll och har lätt för att skapa relationer och inge förtroende. Du är självständig och trivs med att vara den som andra ber om hjälp. Du har inga problem med att lyfta på luren för att få samarbete med olika leverantörer att löpa smidigt.

Du behöver ha

  • En eftergymnasial examen inom upphandling, ekonomi, administration eller motsvarande yrkeserfarenhet
  • minst ett års er­farenhet av arbete i inköpssystem
  • god administrativ, pedagogisk och kommunikativ förmåga
  • god svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi ser även gärna att du har

tidigare erfarenhet av administration i offentlig förvaltning och offentlig upphandlings- och inköpsverksamhet. Har du dessutom vana från Visma Proceedo ser vi det som en bra merit.

Anställningen

Tjänsten är heltid med tillträde våren 2020, eller enligt överenskommelse.
Intervjuer är planerade under vecka 11 – 12. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Kontaktpersoner

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig så ser vi om vi matchar!

Marcus Rudholm, Enhetschef upphandling 031-384 4808/0733-108419

Annika Celegin, HR-specialist 031-335 2927/072-5651949

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner för SACO, Ledarna, Vision och Kommunal nås via växeln tel. 031-335 2600.

Ansök här

Välkommen med din ansökan, märkt dnr 0057/20, senast den 1 mars 2020 via denna länk.

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

Ansök senast den 1 mars 2020
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut