Sveriges riksdag söker en inköpare till it-avdelningen

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Vi söker en ny kollega till enheten it-verksamhetsstöd. Är du en inköpare som tycker om att vara drivande genom hela inköpsprocessen? Då kan det här vara ett arbete för dig.

 
Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för att genomföra inköp via avrop från statliga ramavtal inom it-området. I arbetet ingår det att vara delaktig genom hela inköpsprocessen. Vidare ska du se till att vi nyttjar det som ramavtalen ger och en självklar del av arbetet är inköpsadministration.

Arbetet sker i samarbete med chefer och tekniker inom it-avdelningen och du förväntas bidra till vår utveckling av arbetssätt och rutiner. Du blir en del av ett team om fyra personer som arbetar inom funktionen it-administration. Du rapporterar direkt till enhetschefen.

 
Dina kvalifikationer

Som inköpare har du

  • erfarenhet av att avropa från statliga ramavtal och/eller upphandling
  • kunskaper om och erfarenheter av LOU
  • en mycket god administrativ förmåga.

Meriterande är även om du har

  • erfarenhet av inköp inom it-området,
  • erfarenhet av att ta fram kravspecifikationer inom it-området
  • eftergymnasial utbildning inom relevant område ex. ekonomi eller juridik.

Som person är du resultatinriktad och en driven lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till omgivningen. Arbetet kräver att du har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du är analytisk, strukturerad och har lätt för att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.

Svenskt medborgarskap krävs, eftersom anställningen är placerad i säkerhetsklass.

 
Vi erbjuder dig

Ett spännande och omväxlande arbete på en modern it-avdelning med hög kompetens och roliga utmaningar. Parallellt med våra leveranser arbetar vi för att utveckla oss själva och våra arbetssätt där ditt engagemang kan göra skillnad.

It-avdelningen består av cirka 120 medarbetare med uppdraget att tillhandahålla system och tjänster som stöder den parlamentariska processen och dialogen med medborgarna. Avdelningen är fördelad på tre enheter.

Riksdagsförvaltningens it-avdelning är en central del av det stöd som ges till kammaren, till riksdagens ledamöter och till den övriga myndighetsförvaltningen. It-avdelningens stöd är också ett viktigt inslag för kommunikationen med allmänheten.

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
 
Kontakta oss 

Jessica Lexell, Enhetschef, tel. 08-786 40 21
Lars Eriksson, Saco, tel. 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST, tel. 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko, tel. 08-786 40 00
 

Ansökan

Referensnummer: 1453-2018/19

Ansökningsformulär eller via knappen ”Sök jobbet” i denna annons.

 Välkommen med din ansökan.

Sista ansökningsdag är den 26 februari 2019. 

Att arbeta i Sveriges riksdag

Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut