Entreprenadupphandlare till Locum

Företaget

Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Vår vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020.

På uppdrag av Stockholms läns landsting genomför vi en av de största satsningarna någonsin på sjukhusfastigheterna inom länet. Ny-, om- och tillbyggnader på bland annat Södersjukhuset, Södertälje sjukhus, Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, S:t Görans sjukhus och Danderyds sjukhus ska färdigställas under de närmaste åren. Utöver det driver vi ca 800 byggprojekt årligen inom vårt ordinarie förvaltningsuppdrag.

Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.
Locums ledord är lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet, handlingskraft. Läs mer om oss på www.locum.se

Arbetsuppgifter och tjänsten

Har du ett brinnande intresse för upphandling och goda kunskaper i AB, ABT och administrativa föreskrifter för entreprenader? Är du dessutom en lösningsorienterad och prestigelös person som är trygg i din yrkesroll och redo att ta nästa steg i karriären? Locum erbjuder dig en spännande roll där du får ansvara för entreprenadupphandlingar i stora byggprojekt och samtidigt ta rollen som kvalitetsansvarig inom området entreprenadupphandling. Du får dessutom förmånen att arbeta med kompetenta kollegor som alla motiveras av att bidra till en viktig samhällsnytta.

Som Upphandlare inom entreprenad tillhör du Upphandlingsenheten som ingår i avdelningen Affärsutveckling. I rollen som Upphandlare projektleder du arbetet avseende upphandlingar och verkar som kompetensstöd till Locums interna beställare genom hela upphandlingsprocessen. Ditt fokusområde kommer ligga inom entreprenadupphandling och i samverkan med Locums projektavdelning skapar ni förutsättningar för kostnadseffektiva entreprenader. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt och ett nära samarbete med framförallt projektavdelningen. I tjänsten ingår även att hålla i utbildningar för interna medarbetare avseende upphandlingsprocessen.

I rollen ingår det att:

• Agera primär kontaktperson för projektavdelningen och allmänt stödja och bistå organisationen med information gällande Locums process för entreprenadupphandling
• Ha god kännedom och förståelse för marknadsläget inom byggentreprenader
• Utbilda Locums interna beställare organisationen avseende upphandling och avtal
• Agera Kvalitetsansvarig för Locums mallar för entreprenadsupphandling, (Inklusive kontraktsvillkor) och säkra att denna utvecklas i samråd med projektavdelningen.
• Stödja och genomföra förnyade konkurrensutsättningar och annonsera upphandlingar
• Bidra i utvecklingen av upphandlingsprocessen när det gäller modeller, metoder och mallar

Viss upphandling av ramavtal förekommer i rollen. Personen är stationerad på Locums kontor på söder. Vissa resor till projektkontoren förekommer, för att stötta och hjälpa Locums interna beställare att tolka avtal i möten med entreprenörer/leverantörer. Rollen kan komma att innebära ytterligare ansvar på sikt så som exempelvis att få delta i projektavdelningens ledningsgrupp och driva frågor på en högre nivå.

Erfarenhet, utbildning och person

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerad upphandling, gärna inom entreprenad. Du har goda kunskaper inom AB, ABT, och de administrativa föreskrifterna (AFA AMA). Utöver detta har du en god förståelse för byggprocessen, byggbranschen och ett genuint intresse för juridiska frågor där du håller dig à jour genom att läsa rättsfall eller på annat sätt tillägnar dig ny kunskap inom området. Har du även erfarenhet av ABK09 samt kunskaper inom LOU ses det som meriterande. Erfarenhet av byggprojektledning är också önskvärt för denna roll. Utöver detta har du en eftergymnasial utbildning från högskola/universitet alternativt relevant KY-utbildning i bagaget.

Utvecklingsmöjligheter

Locum erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas. Du omges av kompetenta och inspirerande kollegor i en generös, öppen och prestigelös kultur där en genuin hjälpsamhet och omtänksamhet präglar hela företaget. Du erbjuds även en kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och pragmatisk i ditt tankesätt. Du är affärsmässig och har en naturlig fallenhet för att samordna och få relevanta personer att arbeta mot samma mål. Utöver detta är du duktig på att prioritera och planera på ett välorganiserat och strukturerat sätt. För att passa in i rollen ser vi att du har ett stort tålamod och bibehåller lugnet i pressade situationer. Du är en god kommunikatör och har förmågan att kommunicera ut ett syfte på ett tydligt, pedagogiskt och samtidigt ödmjukt sätt. Du lägger stor vikt vid att driva dina frågor framåt, leverera och uppnå kvalitativa mål. Prestigelös och hjälpsam med ett tydligt ansvarstagande är egenskaper som Locum värderar högt. Slutligen är du en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till kollegor likväl som du gärna tar till dig av andras kunskap som en del av din och företagets utveckling. Du uppskattar även att ha roligt på ditt arbete och har ett avslappnat förhållningssätt i de situationer där det tillåts.

Låter det intressant? Kontakta oss!

I denna rekrytering samarbetar Locum med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på ”Lediga jobb”.

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jessica Bauer på 08-120 50 422. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Ansök senast 2017-11-20