e-Avrop söker upphandlingskonsulter

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Om dig
Du har flera års erfarenhet som upphandlare/inköpare och är väl förtrogen med regelverket för offentlig upphandling.
Du är en driven och strukturerad projektledare med förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du är en teamspelare som är van vid att kommunicera med människor i olika roller.
Arbetet kräver att du har en personlig mognad, är ansvarstagande och analytisk, samt har intresse av att göra goda affärer.
Vidare har du kompetens att förstå verksamhetens behov och leverantörsmarknaden för att kunna skapa affärsnytta.

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du positiv, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en anställning i en aktiv miljö med goda möjligheter till professionell utveckling.
Att arbeta som upphandlingskonsult innebär att genomföra upphandling åt våra kunder men även att utbilda i e-Avrops systemstöd och metodik.
Våra kunder är upphandlande myndigheter med behov av resursförstärkning i sina upphandlingsprojekt.
I vissa fall bidrar vi med råd och stöd, medan vi i andra fall genomför kompletta upphandlingar med ansvar för hela upphandlingsprocessen innefattande bland annat förberedelser inför upphandling, genomförande av upphandling och uppföljning av avtal.
Som upphandlingskonsult genomför du inte bara upphandling utan motiverar och inspirerar även människor i din omgivning.
Bland våra kunder finns några av Sveriges största upphandlande myndigheter såväl som några av Sveriges minsta upphandlande myndigheter, och varje projekt planeras i samråd med kunden för att vi ska kunna erbjuda det bästa stödet i varje fall.
Utöver upphandlingskonsulttjänster erbjuder vi konsulttjänster inom verksamhetsutveckling, avtalsförvaltning, avtalsuppföljning med mera.
I tillägg till din roll som upphandlingskonsult kommer du även att genomföra utbildningar som kursledare och besvara frågor åt vår kundsupport, samt genom att svara på upphandlingar bidra till att sälja våra tjänster.
Stationeringsort: e-Avrop har huvudkontor i Stockholm men kan erbjuda arbetsplats i hemmet.
Resor inom Sverige förekommer.

Vi betraktar följande som meriterande:

  • Erfarenhet som självständig upphandlare/inköpare.
  • Erfarenhet från flera upphandlande myndigheter.
  • Erfarenhet av e-Avrops upphandlingssystem.
  • Erfarenhet av entreprenadupphandling.
  • God pedagogisk förmåga.
  • Relevant högskole- eller KY-utbildning.
  • Mycket god IT-vana.
  • Körkort.

Om anställningen
Tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas så du får gärna meddela löneanspråk i ansökan.

Ansökan
Vi önskar din ansökan samt CV och referenser så snart som möjligt då tjänsterna tillsätts löpande.
Till din ansökan vill vi att du bifogar ett exempel på en upphandling som du varit ansvarig för och som visar på ditt sätt att arbeta.
Ansökan skickas med e-post till VD Ernest Wessman, ernest.wessman@e-avrop.com

Mer information
För mer information är du välkommen att kontakta VD Ernest Wessman, ernest.wessman@e-avrop.com
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Om företaget
e-Avrop AB är ett svenskt företag som utvecklar systemstöd och metodik för offentlig upphandling. Systemet är utvecklat av upphandlare för upphandlare och tillsammans med våra kunder bidrar vi till bättre upphandling för att möjliggöra den goda affären.

Bo Nordlin

Grundare och chefredaktör för Inköpsrådet. Bo Nordlin har även grundat Upphandling24 och varit dess chefredaktör fram till september 2015.

Bo Nordlin

Om Bo Nordlin

Grundare och chefredaktör för Inköpsrådet. Bo Nordlin har även grundat Upphandling24 och varit dess chefredaktör fram till september 2015.

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut