Chalmers tekniska högskola söker upphandlare

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Information om Chalmers

Chalmers verksamhetsstöd är Chalmers organisation för stabs- och utredningsstöd till ledningen samt gemensam administration och service till institutioner och andra enheter. Verksamheten är organiserad i nio avdelningar; Operativt och strategiskt stöd, Student- och utbildningsavdelningen, Planering, analys och ekonomi, Kommunikation och marknad, Projekt- och processkontoret, HR-avdelningen, Ledningsstöd, IT-avdelningen och Serviceavdelningen. Inom Chalmers verksamhetsstöd arbetar drygt 450 personer med att långsiktigt säkerställa ett effektivt och väl fungerande verksamhetsstöd av hög kvalitet. Verksamheten är processorienterad mot Chalmers tre målbilder: utbildning i världsklass, excellent forskning och effektivt nyttiggörande. Chalmers för en hållbar framtid är vår vision.

Information om arbetsplatsen

Upphandlare är organiserade i enheten Inköp och upphandling på avdelningen Planering, analys och ekonomi. Avdelningen har knappa 50 personer som arbetar med stöd till ledningen och verksamheten.

Inköp och upphandling ansvarar för Chalmers samtliga centrala affärer och upphandlingar över direktupphandlingsgränsen. Chalmers köper varor och tjänster för cirka 1 miljard kr per år och omfattas av lag om offentlig upphandling.

Vi erbjuder en meningsfull och spännande arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter. Vi arbetar med utgångspunkten att Chalmers alltid ska göra goda affärer. Vårt arbete är självklart verksamhetsnära och med fokus på hållbarhet i vårt upphandlingsarbete. Vi strävar ständigt efter att bli bättre och är förnärvarande i ett spännande förändringsarbete med nyanställningar, utveckling av nya arbetssätt och tekniska hjälpmedel, såsom bland annat införande av e-handel.

Enheten består idag av 10 personer med varierande roller såsom kommunikatör, e-handelsadministratör och upphandlare. Du blir en del av en enhet som präglas av ansvarstagande, arbetsglädje och engagemang.

Beskrivning av tjänsten

Du ingår i en enhet som gör goda affärer och kan visa detta. Du ska tillsammans med oss skapa ännu bättre affärer. Du arbetar självständigt med hög kvalitet och servicenivå. Du kommer arbeta med förberedelser, upphandling och realisation av ingångna avtal. En naturlig del av arbetet är utbildning, information och verksamhetsutveckling. Du kommer i ditt arbete visa goda affärer. Stora delar av arbetet bedrivs i projektform med representanter för verksamheten.

Arbetet innebär många kontakter både med leverantörer och beställare. Du arbetar med att skapa goda affärsrelationer för att ständigt förbättra kvalitet och minska kostnaderna. I ditt arbete utmanar du leverantörerna för att hitta förbättringsmöjligheter och besparingar.

Kvalifikationer

Nödvändig utbildning: Universitetsutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller annat relevant samhällsvetenskapligt ämne eller motsvarande kompetens.

Meriterande utbildning: Projektledning. Universitetspoäng inom ekonomi och juridik om annan nödvändig utbildning finns.

Nödvändig erfarenhet och färdighet: Minst 3 års erfarenhet av inköp och upphandling inom offentlig verksamhet.

Meriterande erfarenhet och färdigheter: Du har självklart gedigen kunskap i och erfarenhet av goda affärer inom ramen för offentlig upphandling. Du har också vana av att leda upphandlingsprojekt och att ha flera projekt samtidigt. Erfarenhet av projektledning är meriterande.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Många av upphandlingarna på Chalmers görs på engelska så därför ser vi gärna att du har goda kunskaper i ämnet.

För att lyckas i ditt arbete och bli framgångsrik i dina projekt krävs att du har ett strukturerat, kreativt och noggrant sätt att arbeta och en pedagogisk förmåga, parallellt med förmågan att skapa och behålla goda relationer. Du kan arbeta både självständigt och i grupp.

Du måste tycka om att driva ärenden på egen hand samtidigt som du måste tycka om att leda projektgrupper inom dina ansvarsområden.

Du har mycket god samarbetsförmåga och du bör vara intresserad och motiverad av att arbeta inom ett område som ständigt är under förändring.

Du har mycket god datavana. Erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign och e-handelsverktyget Visma Proceedo är positivt.

Stor vikt kommer att läggas på personlighet. Inköp och upphandling arbetar mycket med goda relationer inom enheten och med vår omvärld. Det är viktigt att du som ny passar in i gruppen. Om detta stämmer på dig skicka då in din ansökan till oss.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Ansökningsförfarande

Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20170518 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt):
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Använd knappen längst ner på sidan för att komma till ansökningsformuläret.

Sista ansökningsdag: 15 december, 2017

Vid frågor, vänligen kontakta
Martin Eriksson, Inköps- och upphandlingschef, martier@chalmers.se, 031 – 772 1146

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***

Ansök senast 2017-12-15
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut