Åklagarmyndigheten söker Upphandlare, vikariat

Ansökningstiden för detta jobb har gått ut

Dnr ÅM2018-1705

 

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste. 

Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.

Till huvudkontoret i Stockholm söker vi en upphandlare. Anställningen är ett föräldrarvikariat i ca 1 år.

Din viktiga vardag- dina arbetsuppgifter

Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.

Som upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:

  • planera och genomföra upphandlingar inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
  • förvalta och följa upp ingångna avtal
  • delta i arbetet med e-handel och hantera prislistor m.m. i samband med leverantörsanslutningar
  • ge stöd och råd till verksamheten i upphandlingsfrågor

Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Examen i eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan relevant högskoleutbildning.
  • God kunskap om lagar och förordningar som gäller offentlig upphandling.
  • Intresse av arbete med upphandling och inköp.
  • Mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig i tal och skrift.

Du tycker det är roligt att samarbeta med andra, har ett konsultativt arbetssätt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Arbetet kräver god social förmåga, noggrannhet och servicekänsla. Du är initiativrik, strukturerad och har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

Erfarenhet av arbete med likartade frågor inom rättsväsendet är meriterande.

Om anställningen & ansökan

Tjänsten är vikariat i 1 år med eventuell förlängning. Det är en heltidsanställning och tillträde efter överenskommelse.

Du söker tjänsten genom att klicka på knappen ”Sök jobbet” i denna annons. Sista ansökningsdag är 15 oktober.

Välkommen med din ansökan!

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Kontakter

Irina Svensson, upphandlingschef, Tel: 010-562 62 02

Niklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S, Tel: 010-562 50 36

Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST, Tel: 010-562 54 37

Sofia Forsberg, personalhandläggare, Tel: 010-562 50 48

 

Sista ansökningsdag 15 oktober
Ansökningstiden för detta jobb har gått ut